• rullgardinsflikkan

"graviditetsbesvär"

Hoppas ni hänger med i vad jag menar med det...typ foglossningar, svampinfektioner, ryggont.
    Vad har ni haft för besvär?

Känns som jag är ensamast i världen om alla mina krämpor

• Svar på tråden "graviditetsbesvär"
  • Little Peach

Här är en till!! Har foglossning, ont i ryggen, halsbränna och känner mig som en flodhäst!! Flört
    Kan inte sova om nätterna o inge ro att vila på dagarna heller.. så mycket annat o pyssla med då!! Glad

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 35 ♥ ¸.?°´¯)
  • Veronica74

Klart du inte är ensam med det. Jag kräktes konstant fram till v 17 sen gick det värsta över. Från v 24 hade jag sammandragningar och foglossning. Har dock endast haft en UVI och en svampinfektion. Men man överlever...Sedan v 31 har jag förvärkar som gör rejält ont men det är väl en påminnelse om vad som komma skall. Dessutom känns det som knivar i underlivet när bebben fixerar sig.
    Så ensam är du inte det kan jag lova. Men vad står man inte ut med för ett litet pyre.

• rullgardinsflikkan

Veronica 74: Jo jag vet jag har utstått det en gång innan Men har man ingen runt omkring sig så känns det lätt så....

Jag har haft UVI sen inskrivningen, det går inte över utan jag har gått på tre kurer och äter nu en tablett till kvällen och ska göra det fem veckor efter förlossningen. Svampinfektioner har jag haft två. Svanskotan känns som den ska gå i bitar när jag sätter mig ner. Fast sover gör jag hur gott som helst så det är himla gött faktisktannars hade jag nog orkat jobba...

hemorojder har jag sluppit ('n så länge) peppar peppar ta i trä.

• adrenalin

jag slapp det förra gången å tyckte det var så skönt för det lät så äckligt och besvärande. men den här gången har jag inte haft samma tur men hellre det än halsbränna i alla fall!
    hade det i början och det var inte kul!

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • rullgardinsflikkan

adrenalin: Kan dom komma när som helst under grav??

• adrenalin

ja jag tror det. för mig har det varit lite upp och ner också. tidvis har jag haft massa besvär för att i nästa sekund vara helt besvärfri!

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Modesty2000

Jag hade ont i ryggen...mådde katastrofilla utan att kunna spy fram tills vecka 13 och sedan hade jag problem att äta riktig mat tills 7:e månaden...fick en hemorrojd...fick ont i revbenen i v 34 och hostade sönder ett ligament i revbenet..det kändes som om jag hade revbensbrott på båda sidorna fram tills v 37 då magen sjönk....svullna ben...kissade på mig hela tiden...förstoppad....HALSBRÄNNA...extrem klåda på magen men inga problem med levervärdena så jag smörjde flera gånger in HELA magen med kortison....

....så näe....vara gravid var inte min påse!

• Miasnuttan

Foglossning, ryggont, svettningar, yrsel, orkeslös, förbannad halsbränna, samlar lite vatten i benen osv, osv...
    Är "bara" i v 21 så jag undrar ju hur detta kommer att sluta?! Usch!! Blir inte fler barn här sen, sambon för nöja sig med två!

Mamma till Axel o5o92o * Pyret i magen bf o7o83o
  • frau M

Foglossning (sedan v18), ischias, ont i ryggen, illamående, uppstötningar, tungt att andas, sammandragningar, ont i benen...

• Sussie75

Åderbråck, blodtrycksfall (har svimmat flera gånger om dagen sedan december - är bättre nu), sd, förvärkar, myrkrypningar, hemorrojder MEN faktiskt inte lidit så mkt av foglossning. Man får vara glad för det för foglossning är vidrigt!

• gambia90

Är i v. 31 och har "bara" blodtrycksfall vilket inneburit svimmning etc.
    Men har inte smärta, förvärkar, foglossning, hemorrojder etc så jag bör vara nöjd :)

• Elize87

hmm vart ska jag börja?! LER

VATTENFYLLD är något jag är! ibland blir fötterna o händerna så fyllda att det gör ont! plus känner mej som en Hippo!
    dålig balans, klumpig..
    Hade svamp en gång i början, halsbränna o inget hjälper, "mensvärk" då lillan står o "stampar" med huvudet neråt. svider i urinröret när jag går lite längre då hon trycker neråt då med..

MEN det hör ju till , ler

• maj72

åderbråck, lymphbråck och värsta reaktion på björkpollen, lite hemorrhojder. Än så länge inga åproblem med vattnet, men det lär väl komma om nån vecka, suck... (är i v29)

• grapen

Ischias och foglossning sen typ v.13 ,åderbrock, sammandragningar. Och sen har vi ju lite mindre småkrämpor oxå men som man kan står ut med. Går in i v.32 i dag

• Pethrelita

Har mått riktigt illa, haft svår foglossning och har ständigt ont i rygg och njurar men jag gör allt för att bortse från mina krämpor och försöker njuta av graviditeten istället för att gå runt och aja mig Bara jag själv som kan bestämma hur ont jag ska ha det, känns alltid mer om man gnäller över det

• lillaleiasmammma

denna grav e d hemmorojder som varit värst...

• mysan66

hej är i vecka 34 och får väldigt ont i ryggen och vaderna om jag går lite för mycket. å det behöver inte vara nå långt heller. bara lite mer än vad jag är van vid. nån timme på ett köpcenter kan räcka för att jag ska ligga sömnlös för att vaderna värker så grymt mycket.
    sen för några veckor sedan började det droppa bröstmjölk ifrån mig. det droppar mera om jag inte har nån bh under kläderna. eller så märks det inte lika bra när jag har bh på mig .. vet inte riktigt. sen har jag fått mera flytningar de senaste månaderna.

Svar på tråden "graviditetsbesvär"