• Fidelis ad urnam

Vad är det för skillnad mellan att flyga reguljärt och med charter, på planet.

Finns här någon med erfarenhet vid långflygningar, helst till USA, både med reguljärflyg och med charterflyg?

Vi ska flyga med KLM den 4/6 till San Fransisco och har tidigare endast flugit charter, dels till Florida.
    Jag är nu nyfiken på skillnaderna under själva flygningen mellan en charterflygning och en reguljärflygning.

Är det någon skillnad på benutrymmen, stolarna, service o.s.v.?

Tacksam för alla relevanta svar

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Svar på tråden Vad är det för skillnad mellan att flyga reguljärt och med charter, på planet.
  • Crazy Baby

På reguljärflyg är det oftare rymligare stolar, mat och dryck ingår. Underhållningen är också gratis, du behöver inte köpa dina hörlurar!

Service i övrigt är ganska lika!

• Marie IE B

På charterflyg handlar det om att få in så många resenärer som möjligt i planet.

• Fidelis ad urnam

någon som har flugit med KLM/Air france?
    Vi har bokat via KLM men då de har slagits ihop med Airfrance blev det ett airfrance flyg

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • hotten

vi som reser ofta ( både charter å reguljärt) tycker KLM är bäst, trevligast, håller tiderna bäst osv.. ja helt enkelt har vi aldrig haft nått att vara besvikna över!

charter är ju bekvämt till vissa resemål om det tex inte går reguljär flyg direkt utan man annars måste byta flyg osv, så tjänar man ju bra med tid på charter samtidigt som man slipper oroa sig för förseningar osv...

• Billabong

Air France har jag tyvärr ingen bra erfarenhet av... Inget direkt att ta på, bara att alla andra bolag jag flugit med varit bättre på alla sätt o vis.
    Men slipper ni att mellanlanda på Charles de Gaulle i Paris så blir nog upplevelsen trevligare. De har nämligen en förmåga att slarva bort en stor andel av bagagen. Så ta med det du behöver i ombyte första dagarna i handbagaget!

Jag har inte flugit med AF till USA, kanske är det bättre på de flighterna!

• oOMayaOo

Jag flög med KLM från Amsterdam till Dar Es Salaam förra året. Servícen var bra.

• maria215

Jag har flyget med thai, sas, lufthansa, klm, finnair, airfrance. Det som var sämst var utan tvekan airfrance.

• skorpan99

Kan det bli trängre än på reguljärflygningarnas långflygningar?

• Karpet

Håller med om att Air France är skitdåliga. Dålig service, obekväma stolar och CDG är nog europas hemskaste flygplats.

• Fidelis ad urnam
    Karpet skrev 2007-04-17 08:07:15 följande:
    Håller med om att Air France är skitdåliga. Dålig service, obekväma stolar och CDG är nog europas hemskaste flygplats.
    Vi ska inte landa i frankrike utan i Amsterdam.
    DÅ Air France och KLM har slagits ihop blev det av någon anledning ett Air France plan men allt annat, som mellanlandning, på KLM vis
  • Pebbles82

Åkte med Air France hem nu via CDG (fy vilken HEMSK flygplats för övrigt). Åkte en Airbus A340-300, satt långt bak i flyget, vilket gjorde ganska bra utrymmen mot gången 2-3-2 placeringar gentemot 3-4-3 längre fram
    Servicen nja.. Visst, allt är gratis, men jag har nog aldrig träffat på så sura stewardess någonsin. Dessutom vägrade de i stort sett att prata något annat än franska, vilket man blir ganska sur på i slutändan.. I övrigt gick det väl bra, planet skumpade hoppade och landade till slut på marken i Sverige...

Svar på tråden Vad är det för skillnad mellan att flyga reguljärt och med charter, på planet.