Eva X skrev 2007-04-16 16:34:18 följande:
Hej Snobben!Jag har ingen solskenshistoria att komma med just nu, men jag hoppas på en i framtiden... Liksom du har jag en polyp i livmodern. Den ska tas bort på fredag. Jag både ser fram emot det på ett mycket märkligt vis och är jättenervös. Precis som du beskriver så sätter jag stor del av mitt hopp till den här polypen, eller rättare sagt till borttagandet av den. Jag har haft lätt för att bli gravid, men i stället fått missfall flera gånger. Polypen upptäcktes nu vid min utredning för upprepade missfall och om det inte är den som är förklaringen så har de ingen annan. Det är klart man hoppas!Så jag håller tummarna för dig och mig, att de tar bort våra polyper och att vi faktiskt får barn efter det. Lycka till!
Åhhh då håller jag tummarna för att det går bra efter att den är borta

Det är en tröst att få hoppas

kexet80 skrev 2007-04-16 17:17:39 följande:
Hej.Jag fick akut operera bort min polyp i livmodern för ca 6 månader sen. Har efter det försökt bli med barn utan att lyckats. Började med pergotime i januari men inte ens det har hjälpt.Hade hoppas att det skulle komma svar här med kvinnor som blivit gravida även efter att de tagit bort en polyp. Men det ser dåligt ut med det...
Har du andra problem som tex dålig ägglossning? Kan ju vara andra faktorer som gör attd et inte blir en graviditet. Anledningen till att jag hoppas att polypen är orsaken är att vi annars är fullt friska och ska kunna få barn, men det går ändå inte.
Lycka till till dig och hoppas att du snart får bli gravid