• Nilla2005

Vi från augusti tråden still going strong, del 7

TamDaDammmm!!!!

Vår Underbara tråd fortsätter så klart och nu har ÄNTLIGEN de första bäbisarna  kommit, sååååå roligt!!!! Och fler är på inkommande SNART  *puh, eller hur då? * Några väntar *med stöd och uppmuntranKyss från de som lyckats * ännu på att få plussa!! Några har beslutat sig för att avvakta med bebisproduktionen *men vi märker nog att Bebis-suget växer även här  *  men har som tur var ändå inte lämnat oss, för vi är helt enkelt BÄST!!!!!

Ursprungstråden startades den 2 november 2005!!! Under åren som gått har vi blivit ett härligt sammansvetsat tjej-gäng som har SÅ skoj tillsammans! Så, om du är beredd på galet roliga inlägg, hysteriskt förbannade o hormonstinna inlägg, helt otroligt uppmuntrande och stöttande inlägg, blandat med lite nakenchocker  och humor i mängder; Häng på!!! 
     Vår historia kan följas här:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m5352817.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m7125837.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m9046551.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10906769.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m13470226.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m16263961.html
    BIM/BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m18648029.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-26 15:45:52:
    ny BIM-BF lista: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22168257.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-28 10:06:39:
    fototråden www.familjeliv.se/Forum-5-177/m22217422.html
  • Svar på tråden Vi från augusti tråden still going strong, del 7
  • Nilla2005

*Härmed förklaras tråden öppnad*

* Slår klubb-fan i bordet och går o kikar på TV igen*

vecka 35 o längtan bara väääääxer!
  • Hjulius

*lägger den gamla tråden till handlingarna*

¤ går runt med nr 3 (v 29) ¤
  • peachpassion

Tjoho! Undrar om vår tråd snart blir historisk??? Måste va lite unikt att folk hänger ihop så länge! Tycker jag iallafall.

Ikväll har vi tittat på film här hemma, och grillat korv *mums*
    För er som gillar svarta komedier: Big Nothing
    rätt bra film, inte riktigt min typ, men okey.

Nu har jag ätit en tallrik fil och flingor och kan därmed borsta tänder och lägga mig. Förhoppningsvis vaknar jag inte då kl. 5 och är panikhungrig.

• snöflingan1

Wiehiiooo!! Hej  vänner!! Ska bara säga natti natt.

Vikken fin tråd Nilla

En liten Knott i magen, v.38
  • Kaniin

FÖRST UT IDAG I NYA TRÅDEN??

Elisia o maken är fortfarande i sängen och jag har kunnat ta en dusch och äta lite frukost?!

Elisia var vaken nästan hela gårdagen?! Kom inte till ro alls utan sov bara några småsnuttar.. Fundersam Det bubblar en massa i magen på henne, hoppas så på att Minifomen ska hjälpa.. Jobbar verkligen på att få henne att rapa efter amningarna men hon rapar inte.. Har inte spytt en enda gång heller -kan det hänga ihop?

Inga större planer för dagen. (det behövs städas dock) Kanske åker till mamma och hänger i trädgården där..fast det är fortfarande lite moln på himlen..

Fick en liten gråt-attack igår då jag "råkade" känna stygnen underlivet.. Har aldrig sytt nånting så jag tycker detvar jätteobehagligt! ..är jättelycklig över att vara mamma, älskar Elisia nåt otroligt, men gosh vad kroppen går igenom för att man ska få bebis.. Man känner sig inte superläcker nu i efterhand. Tur att maken inte ser det som jag utan är pilsk som bara den.. (antagligen för att han vet att han måste vänta )

Hade dock ett par av mina EGNA jeans på mig igår!!
    (det hör inte hit att de var lite för stora innan graviditeten och att de nu sitter braa tajjt eller att det är stretch-jeans -kunde ju ha dem! )

EN sista ego-grej..

Maken har nu efter att vi fått barn, sagt "jag älskar dig" helt spontant -flera gånger!!
    (Han är inte den som säger det utan man ska liksom bara veta att han gör det..)
    Det är såå underbart att få höra de orden!

Ego Kanin idag,,hrm..

Lycklig mamma till Elisia 070324
  • Kaniin

*mumsar vattenmelon*

Maken och jag har fått dille på det!

Lycklig mamma till Elisia 070324
  • Houston

GodMorgon

Jippi - Ännu en tråd!!! Dett akommer alltså bli "min" föda bar tråd Nilla - vi som är gamla som gatan i tråden, det har ändå gått fort, från den där vinterdagen i november -05 man satt o siade om framtiden.... Shit - Tiden går absolut fort när man har roligt.

Som PP skriver, tror ja inte det är många trådar som hänger i livet så här länge, med faktiskt många ihålliga som Nilla, mig själv, va inte Moa med o trillade med oss också "på den tiden", aja, vi va kanske flera, men det är jätte kul att vi blivit ett coolt gäng tjejer, som kilar stadigt *sentimental* Gråter

Niinis - Rikard säger det ofta, flera gånger om dagen att han älskar mig, och ofta säger han också när vi sk alägga oss o sova - Älskling, tack för idag! Det är sött tycker jag! Men att din make nu börjat med det spontant, när de inte varit så förr är m mycket kärlek, ni är ju liksom er lilla familj nu och jag tror/hoppas de stärker banden till varandra, eller jag vill iaf tro på det.

Rikard har åkte o jobbat, åkte vid 07 imorse, pappa min ringde o väckte mig, ja sov, till sitt försvar sa han Att mamma sa ja kunde ringa
    Så ska dit nu snart, blir antagligen en dag m mina nära o kära som igår, härligt!! Ska sola lite mera idag tror ja dock! Magen åkte fram m solskydds faktor 25 på, gud de va så varmt på altanen!!

Ha en kanon bra dag tjejer!!!

Nilla - var de idag ni firade 1-års förlovninig??? GRATTIS SÅ MYCKET IAF!!!!! 

[ Lyckliga Gatan ] V.35
  • peachpassion

Hej hej!
    Strålande väder igen, jag har redan varit i trädgården och rensat SNIGLAR! Ush och fy.. jag överdriver INTE om jag säger att jag plockat uppåt 1000 sniglar idag... Mördarsniglarna har just kläckts, så det gäller att plocka dem i tid, sen invaderar de ju trädgården totalt. Så äckligt när de blir stora *urk*

Idag känner jag mig fin, satt på mig mamma-trekvarts-byxor och en fin tunika. Längtar efter sommaren så man kan se ut såhär jämt och slippa gömma sig i en tröja.

Näe, nu bär det till ica och handla lite, glass t.ex.

• Nilla2005

Houston: Tack tack!  Det är idag jo... VILKEN underbar dag det var, för 1 år sen! Firar det med *blåser fanfar* att sambon är o jagar räv med pappa *asgarv*, romantsikt va? Sista jaktdagen idag, som tur är. Sen har han lovat vara hemma på helgerna, i fall nått skulle hända snart. Fick dock en fiiiin blomma i fredags  och i kväll firar vi ju med grillning av rådjurskött samt Cheesecake till dessert .

Ja, visst är det coolt att vi hqaft den här tråden SÅ länge?!?!

vecka 35 o längtan bara väääääxer!
  • Murrmys

Jasså, dags igen för ny tråd ser jag. Kul! Undarar vad de kommande tre månaderna har att erbjuda

Chefen kommer troligen va tjänstledig i sommar och gissa vem hon frågade om ho kunde jobba heltid hela sommaren? Ja, lilla Murrmys så klart. Givetvis tackade jag ja. Trist att inte va ledig nåt men å andra sidan, bättre jobb finns inte på sommaren! Vara ute och rida, bada med hästarna, kika till dem ute på betet, rida till affären och köpa glass, åka ut till hingsbetet och äta lunch i gräset, vara i stallet och skura när regnet öser ner, rensa upp i allt damm så de blir frisk luft i alla förråd, mysa med unghästarna på deras bete...ja kort sagt: De är härligt att jobba i stall på somrarna! Dessutom slipper man allt mockande och grejande med mat, de har de liksom skött själva i hagen

Nåja nog om det. Imorn ska vi kolla på lghten, hoppas bara vi som är intresserade och att vi får den. Isåfall är de flytt 1a juli, en söndag så de passar utmärkt. Skjutsa grejer fre-lör till min pappa som bor 2 km från nya lghten, städa ur vår lägenhet och sen flytta in alla grejer på söndagen. Vi klarade att flytta på en dag sist och då var de nyårsafton och en halvmeter snö och 10 grader kallt. Detta blir en baggis OM de nu blir...*hoppas, hoppas, hoppas*

Ja just de, min kära makes ex (sonens mamma) vet ni alla om att hon är helt ****** i huvudet, berättat om förut. Vet ni vad hon gjort nu!? Sagt ifrån dagisplatsen "Ja, jag har ju han aldrig där..." Men PUCKO!!! Vi har honom där varje vecka!!!! Åh, men som tur var hann maken få tag i rektorn så vi fick ta över platsen innan han hann ge den till nån annan...Så nu känns de som att de inte gör nåt att vi flyttar och tar sonnen med osss (vilket betyder byta dagis) eftersom hon gör på det viset. Har inte sagt nåt till henne, de gör vi först när vi vet om vi ska flytta...Isåfall är de ju bara 2½ månad kvar, de är inte mkt. Man har ju en del å pula med när man ska flytta (har jag märkt efter att ha flyttat 6 gånger de senaste 6 åren) Detta blir den 7e isf...Men de är skönt, slänga massa skit och börja om på nytt med ny miljö och så.

Nä, nu ska jag njuta av solen och sen fixa mat till kvällen och sen ska jag åka med min käraste när han ska köra buss till Mora. Vad gör man inte för att få lite tid tillsammans? Ont om den varan nuförtiden

Ja, längsta inlägget på denna tråden kan man ju se att det vart!

Sorry girls!

Svar på tråden Vi från augusti tråden still going strong, del 7