• Egensinnig

Blev barnet mer aktivt i magen innan förlossningen?

Ändrade sig aktiviteten i magen innan förlossningen satte igång? Rörde det sig mer el mindre?
    Min har plötsligt blivit superaktiv o sparkar o knör som en tok. Från att ha varit superlugn hela tiden innan. Tänkte att det kanske blivit trångt o h*n vill ut

Någon som märkte skillnad??

• Svar på tråden Blev barnet mer aktivt i magen innan förlossningen?
  • lillvilda

det undrar jag med...puff

• HannaochJeppe

min bebis var jättesprallig under hela graviditeten men extra mycket sista veckan!

• Egensinnig

spännande....ngn mer?

• Crazy Baby

Nej, våra döttrar var jättelugna innan förlossningen! Vår första var till och med så still sista dagen att vi var inne och gjorde ett ctg för att se att alt var ok med henne och då visade sig att jag var öppen 4 cm och skulle föda!

• Egensinnig

Ok, då kanske man inte kan dra några slutsatser av aktiviteten heller....man letar ju tecken som en tok nu på slutet

• HannaochJeppe

åh vad spännande! jag blir nästan lite avundsjuk :)

• lindalag

Nej, jag märkte inte alls av henne på morgonen när jag vaknade och 3,5 timma senare var hon ute...! Hon var rätt så livlig innan, så jag hann bli lite nervös...

• Crazy Baby

Det är väl vanligare att barnet är lite lugnare innan förlossningen, det är i alla fall vad jag har hört!

• Modesty2000

Lill-Fia var som vanligt innan förlossningen...rörde sig mindre på grund av platsbrist men när hon väl var igång var det ingen lek!

• Eolyn

Jag har oxå hört att barnet brukar bli LUGNARE när det börjar bli dags för förlossning.
    Minns inte hur det var med dottern, men nu med tvåan tycker jag nog att det har blivit lugnare dom senaste dagarna.. sparkar & bökar bara på kvällarna..

Hoppas ju att det kan va dax snart....

~v.39+3~
  • Mysan31

Kan säga att med min fyra grav så har jag inte märkt skillnad innan det varit dax. Lika aktiva som vanligt. Om inte lite mer.

• Olivia2006

Min dotter var mycket lugnare i magen innan förlossningen. Hann nästan bli orolig, men så en morgon gick vattnet så då tänkte jag inte mer på det.

Svar på tråden Blev barnet mer aktivt i magen innan förlossningen?