• Lilja07

Clearingnr på deklarationen??

När jag ska fylla i det på nätet så går det inte?! Har Swedbank. Skriver jag inte in strecket så står det felaktigt nr, skriver jag in det så kommer inte sista siffran med.. Fundersam Å dom har skrivit fel nr i clearing nr, så jag måste ändra det...

hmm någon som förstod vad jag menade? Fundersam Hur ska jag göra?? Måste ju göra fel på något sätt...

~~ Mamma till Sanna~~ Kotten BF 19 maj~~
  • Svar på tråden Clearingnr på deklarationen??
  • missteddy

du kanske måste skiva första siffran i konto nr som sista siffran i clearings nr

• T0morrow

83279 är clearing nr för Swedbank, den stora, dom (swedbank) har alltid 4+1 siffra, den +1 är en kontrollsiffra så den kanske inte behövs, men 4 siffror är ABSOLUT clearing nr...

• Mika86

jo förstår vad du menar.
    Är det själva konto numret som är fel eller står det att det är fel clearingsnummer?

• Lilja07

Mika86: att det är fel clearingnr...

tack alla ska prova

• tjej mamman

Clearing nummret är 83279 men 9an är bara en kontroll siffra som du inte behöver skriva ,så skriv bara 8327 som clearing nummer.

• Lilja07

tjej mamman: tackar

• mariah81

Har oxå swedbank men jag har clearingnr 8452, det beror ju lite på var man bor vad man har för clearingnummer...

• T0morrow

eftersom swedbank är en massa sparbanker kombinerade så har dom olika clearing nummer, men den "stora" har 8327.. men alla små sparbanker i ex. skåne har ALLA olika clearingnummer ;o)

• trollet77

Nej clearingnumret är beroende på var i sverige man bor... vi har 8201-6, isåfall är det hela stockholm som har 8327. I Piteå tex där mamma bor, dom är en fristående sparbank, så där skiljer sig numrena mycket, MEN alla i vår stad som jag vet har då 8201-6, och eftersom jag även handlar mycket på tradera och för över en hel del pengar så vet jag att clearingnumrena skiljer beroende på var man bor

• tvilling77

Swedbank har en massa olika clearingnr beroende på var du bor...83279 symboliserar alltså ett område och 82016 ett annat...sista siffran är en kontrollsiffra som inte alltid behöver anges..

Svar på tråden Clearingnr på deklarationen??