• Anonym (???)

halsbränna

Är det nån som vet nåt tips mot halsbränna. Nån huskur av sånt man kanske har hemma.
    Jag är inte gravid eller ammar. Men har en halsbränna som är skitjobbig.

tips emottages tacksamt

• Svar på tråden halsbränna
  • Anonym (???)

hoppas nån kan svara. vaknar av att det gör så jädrans ont.

• Anonym (filurar)

Jag har också halsbränna. Inge' kul! Har det så gott som hela tiden nu, så min "kur" ska bli att äta ofta och lite, sluta dricka kaffe m.m., men det hjälper ju inte för stunden. För stunden tar jag starkare och starkare tabletter, omeprazol t.ex.

• Hemliga 72an

Undvik kaffe och stark mat. Drick lite kall mjölk och ligg på vänster sida för då har syran svårare att komma upp. Lycka till!

• Annanym

Tines: Vänster sida funkar bäst för mig med. Och bikarbonat är toppen! En tesked i ett halvt glas vatten. Rör runt och sveeep.

• Annanym

Mandel ska tydligen också funka. Banan säger en del, men det blir bara värre för mig.

• Anonym (???)

tack för alla svar.
    men hur är det nu....höger eller vänster sida ?

just nu är det skapligt igen. men det kan komma tvärt. och det gör så jäkla ont. inte bara bränner.

hm, bikarbonat, det låter häftigt, törs man det. en tesked i vatten??

• Annanym

Du törs. Jag tog det jämt under graviditeten. Jättebra, men smakar illa.

• Anonym (???)

haha, jag är inte gravid. undrade bara ändå om man törs ta sånt

men vill gärna veta mer om vilken sida som är bäst att ligga på. två inlägg, en m höger och en m vänster. jag blir lite förvirrad

• Annanym

Det kanske är så att du får känna efter vilken sida som känns bäst..?

• Annanym

Hur gick det med bikarbonaten? Har du vågat språnget?

• Hemliga 72an

Det är vänster sida. Har frågat en släkting som är sjuksköterska och jag litar på henne.

• Anonym (???)

nää jag har inte vågat prova. och så har det varit rätt skapligt idag. konstigt, har ju inte tagit eller gjort nåt.
    men jag är risig i magen och mår inte bra, så det lär väl komma igen.

tack, vänster sida var det. (vad gulligt av dig att kolla med nån annan så där)

• Anonym (???)

nää jag har inte vågat prova. och så har det varit rätt skapligt idag. konstigt, har ju inte tagit eller gjort nåt.
    men jag är risig i magen och mår inte bra, så det lär väl komma igen.

tack, vänster sida var det. (vad gulligt av dig att kolla med nån annan så där)

• Anonym

hej är det någon som har halsbränna som gör ont i bröstet alltså bröstbränna när man kan tro att det är hjärtat????

• Anonym (???)

nja, inte så att jag tror det är hjärtat....men ända från inne i skallen (halsen) ända ner i magen. och det gör ont, inte bara bränner. och ja, kanske väldigt mycket i brösttrakten

jag hade halsbränna när jag var gravid också (för länge sen) men den var annorlunda. då brände det bara i halsen, strupen.

• Anonym (filurar)

Jag brukar få ont i hjärttrakten. Tror att det är halsbränna, eftersom jag har det också.

• Anonym

Köp Gastrosan på hälsokosten. Superbra mot halsbränna. Använder även Samarin och Rennie.

• Anonym

(filurar): Halsbränna heter "heartburn" på engelska. Man förstår ju varför, det känns som att man har fel på hjärtat ibland.

Svar på tråden halsbränna