• Smurflovve

Ryckningar i ögat!!

Någon som vet vad detta är?! Har haft ryckningar i högra ögonlock många många gånger om dagen sedan i torsdags! Detta kan göra mig lite smått galen. Provade att ta väck mitt smink, men ingenting har förändrats. Under nätterna rinner mina ögon (båda två) nått så fruktansvärt, är helt rödsprängd under natten.
    Bör jag kontakta läkare imorgon?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ryckningar i ögat!!
  • linniewer

det där med rinnande ögon vet jag inte? pollenallergi? däremot känner jag till det där med ryckningar i ögat! sååå jobbigt! är du stressad? det var vad jag fick höra när jag frågade runt och läste på internet... att det antagligen beror på stress...

• marremus

Jag har haft ryckningar i ögonen och det berodde antagligen på stress. Otroligt irreterande..

• Smurflovve

Så det kan vara stressrelaterat?? Gud så jobbigt i så fall! Men det här med rinnande ögon är också skit jobbit, men kan det va för att jag är lite lite halvt förkyld då?

• linniewer

ja, det är säkert därför inget du behöver vara orolig för i alla fall.

• Shirley

jag brukar också ha ryckningar i ena ögat men det brukar släppa efter en tid

• Smurflovve

shirley: men mitt gör inte det! ganska jobbigt må jag säga!

• linniewer

ja shit, jag hade ryckningar i flera veckor ett tag! hemskt!

• Smurflovve

linniewer: Känns ju rätt dumt att prata med någon iaf vågar ju knappt se in i ögonen på folk *ha ha ha ha* sitter där med ryckningar i ögat

• smaragden

Enligt österländsk medicin så är rycknigar i ögat, frustration eller man vill inte vara den man är eller i där man är..i en viss situation just nu..

• mamyleine

Sånt får jag till och från. Ibland kan jag få de i flera veckor sen försvinner de i månader för att komma tillbaka. På mig är det typ vid ögonfrasnarna så man känner hur några ögonfransar rör på sig. TYcker de känns obehagligt

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
  • reserverad

Jag trodde ryckningar var for att man har suttit vid datorn for lange?

• Anna m Hampus och liten i magen

Hej!

Jag hade ryckningar i ena ögat i nästan 2 veckor. Hur störigt som helst! Men jag sökte för det och dom sa att det skulle gå över av sig självt och det gjorde det Och det skulle inte vara nåt "farligt"
    Hoppas du slipper det snart för det är så irreterande.

Svar på tråden Ryckningar i ögat!!