Byta kläder utan kvitto? p.o.p
Hej, jag har fått kläder ifrån polarn och pyret som jag skulle vilja byta.
Jag har inget kvitto då jag som sagt har fått kläderna. Vet någon om man kan byta utan kvitto?
Hej, jag har fått kläder ifrån polarn och pyret som jag skulle vilja byta.
Jag har inget kvitto då jag som sagt har fått kläderna. Vet någon om man kan byta utan kvitto?
Någon som vet?
man måste väl alltid ha kvitto... hur ska de annars veta att du köpt kläderna/ fått kläderna från just den butiken?
Det står ju i dem att de kommer ifrån den affären, alla lappar och sånt är kvar. Men jag är osäker därför jag undrar =)
Jag är lite i samma sits. Fick kläder i present som... inte alls är min stil, för att vara diplomatisk. Och jag fick faktiskt kvittot med för att kunna byta i storlek, men det är bara det att typ allt är betalt med kuponger och presentkort! Så nu vet jag inte om jag kan byta det till andra varor. Blä för folk som köper fula saker!
jag har gjort det - men det är nog olika på personal och butik vad de tycker. det är ju bara att prova...
Byta till andra varor i butiken brukar inte vara något problem, bara kläderna inte är använda och att prislappar sitter kvar!
Jag har fått detta skickat till ifrån släktingar som bor långt bort. Jag vill inte be om kvittot, men har tyvär redan kläderna =(
Jag har kunnat byta på POP utan kvitto och även i andra affärer. Det enda är att man inte får pengarna tillbaka utan måste byta till ett annat plagg
ronnbat- Det skall inte spela någon roll, det är ju betalt.
Det krävs kvitto för att byta en vara. Ofta göller ju en viss tidsangivelse för byte också. MEN de kan ju vara snälla och låta det gå ändå, så fråga i affären.
Såpan: Okej, ja jag ska testa iallafall. Om det inte går med kvittot så ska jag försöka i en annan affär utan kvittot. Man har ju inget att förlora.
Barnkläder brukar vara helt ok att byta utan kvitto, bara lapparna är kvar så att säga. Har bytt både på Lindex, Pop och HM och när jag har frågat har de sagt att just barnkläder brukar sällan vara ngt problem.
ok, alltså jag menade att kläderna kom från just den pop butiken, men de kanske kan vara snälla
Prova, och hoppas det går bra!
Jag tror inte det ska vara några problem. Har jobbat i butik och vi bytte alltid utan kvitto, bara lappar och sånt fanns kvar. Däremot är det inte säkert att du får pengarna tillbaka, men ett tillgodokvitto ska du få.
Just pop är jätteschyssta med att byta till annan vara utan kvitto, borde inte vara något problem. Enda du får vara berädd på är att det kan vara ett reaplagg, och då får du bara värdet av reapriset.
Med lite tur så kan det gå ändå,prova och säg att du kan gå med på tillgodokvitto.. ( då förlorar ju inte PoP på det.. ;) )
Lycka till..
Om man betalat med kort kan man be sin bank att spåra transaktionen och skriva ut kvittot. Detta gäller sedan samma som originalkvittot eftersom det visar att du köpt varan. De flesta banker hjälper dig med detta gratis.
Varje gång man handlar med kortet skapas ett unikt ID för transaktionen vilket banken spårar, så länge du minns i vilken affär du handlat och ungefär dag/summa. Är du osäker kan ju banken skriva ut alla så får affären se på spec. vilken som är rätt.
Lycka till!
Linlugg:
Fast TS hade ju fått kläderna i present. Så då funkar det ju inte att kontakta banken.
Jag har fått byta på po.p utan kvitto och fått tillgodo check...
Jag brukar byta utan kvitto men man brukar inte få några pengar tillbaka utan andra varor.