• Splach

Revbensproblem... Finns det något man kan göra för att slippa utåtstående revben?

I hela mitt liv, så har mina revben stått ut väldigt mycket, eller ja dom som är precis under brösten, det är inte så att jag är benig och knotig, utan jag är rätt normalviktigt, dock nu lite överviktig då jag nyss fått barn, men det är på G neråt med vikten..

I vilket fall som, mina revben under brösten, sticker ut rätt mycket, har jag linne, eller tajttröja etc på mej, ser det ut som om jag har två fettvalkar där, fast egentligen är det inge fett alls, utan revbenen, har faktiskt fått en kommentar av en tant en gång som löd
    - dra ner bhns neranför hela brösten, det där sej ju inte klokt ut!...

inte så skoj med andra ord, så därför undviker jag allt tajt om det går..
    MEN hur kul är det att springa runt som ett cirkus tält jämt och ständigt!

Någon som har nå tips på någon träning man kan göra för att få in revbenen lite?

• Svar på tråden Revbensproblem... Finns det något man kan göra för att slippa utåtstående revben?
  • MaNiMi

slipmaskin eller motorsåg?
    nädå skämt åsido, vet precis vad du pratar
    om, mina revben står också ut där de liksom går ihop längst ner på vardera sida. (speciellt det ena som jag lyckats bryta en gång i tiden)
    Har i många år vägt för lite och då har det sett riktigt
    hemskt ut..nu har jag gått upp i vikt och då blir det inte lika påtagligt.
    men tror inte man kan göra så mkt åt sin benstomme i träningsväg.
    Operera kanske går?
    Tycker jag hört om fotomodeller som gjort det..sen om det är så eller inte låter jag vara osagt.

• Trocadero

Ät mer och gå upp i vikt.

Du kan inte vara överviktig om dina revben sticker ut. No way!

• Ungen

Jag har också utåtstående revben. Det ser ut som att jag har 4 bröst om man ska överdriva lite, hehe. Jag har BMI 25 alltså typ överviktig. Så revben kan stå ut ändå

Men det går inte att göra nåt åt så länge du inte lägger dig under kniven

Nihil est incertius vulgo
  • Splach
    CloudBerry skrev 2007-04-15 11:10:48 följande:
    Ät mer och gå upp i vikt.Du kan inte vara överviktig om dina revben sticker ut. No way!
    ät mer och gå up i vikt?.. hm
    jag är 168lång och väger idag 77kg, jag är inte undernärd med andra ord utan överviktig..

När jag var smalare var det förvisso mer påtagligt, men jag vill gå ner lite i vikt, men frågan är vad som är "roligast" lite mindre vikt och utåt revben, eller rund men fortfarandes med utåt revben fast inte lika mycket..
  • Splach

ungen & MiMiMa

Skönt o höra att man inte är ensam i alla fall

• Ungen

Problemet är nog att vi ser alla olika ut. Vi har blivit begåvade med en stooooor bröstkorg helt enkelt.

Jag har samma bystmått somen vän till mig och jag har inte i närheten lika stora bröst som hon. Tack som fan!

Nihil est incertius vulgo
  • Splach
    Ungen skrev 2007-04-15 11:23:48 följande:
    Problemet är nog att vi ser alla olika ut. Vi har blivit begåvade med en stooooor bröstkorg helt enkelt. Jag har samma bystmått somen vän till mig och jag har inte i närheten lika stora bröst som hon. Tack som fan!
    haha

Ja man får väll leva med sina extra bröst då inte alla som har 4 bröst!
  • Trocadero
    Splach skrev 2007-04-15 11:20:50 följande:
    ät mer och gå up i vikt?.. hmjag är 168lång och väger idag 77kg, jag är inte undernärd med andra ord utan överviktig.. När jag var smalare var det förvisso mer påtagligt, men jag vill gå ner lite i vikt, men frågan är vad som är "roligast" lite mindre vikt och utåt revben, eller rund men fortfarandes med utåt revben fast inte lika mycket..
    Ok, men står revbenen verkligen ut då? Har någon sagt att det är så eller är det bara du som tycker det?
  • Splach
    CloudBerry skrev 2007-04-15 11:29:22 följande:
    Ok, men står revbenen verkligen ut då? Har någon sagt att det är så eller är det bara du som tycker det?
    ja dom står ut.. dom revbenen nedanför brösten står helt enkelt ut!
    Många som sagt det, så inget jag hittat på själv.
  • siamusen

Tror de är för stela vid det hâr laget om jag ska vara ärlig. De är ju mjuka och flyttbara när man är liten. Annars är det vâl magmusklerna som styr lite om de star ut eller inte.

• Trocadero

Ok. Ja då finns inget annat att göra än att anlita en läkare som kan tar fram sågen så att problemet blir löst.

• Klarosos 74

Min syster har likadant, men hon har ist lagt på sig lite fett sen tränat upp muskler där.. eller, ja det går faktiskt inte och förklara.

Svar på tråden Revbensproblem... Finns det något man kan göra för att slippa utåtstående revben?