• jezz1978

Vikt på Acta Graco babyskydd

Hej
    Jag undrar om det är nån som har ett ActaGraco babyskydd och vet vad det väger.
    Hade en Britax till mitt första barn men köpte nu en BeSafe till mitt andra -och den är såååå tung. Typ dubbelt så tung som Britaxen.
    Så nu funderar jag på att byta ut den mot en ActaGraco istället.
    Men då får ju inte den oxå väga lika mkt för man vill ju orka bära den med barnet i.
    Snälla är det ngn som vet? *hoppas*

• Svar på tråden Vikt på Acta Graco babyskydd
  • Jossisen

Vet inte exakt vad den väger, men vi har en Acta Graco med bas och den är mycket tyngre än ett "vanligt" babyskydd vi har haft innan.

• Hugos    mamma

tror den väger 5 kg har en sån jag med

• jezz1978

Tack, tack, tack snälla ni för svaren!
    Vad bra då vet jag att den inte är särskilt mkt lättare än BeSafen.

• Anna B

Vårt Graco babyskydd (den med bas till) väger 3 kg på badrumsvågen (mao inte så exakt). Vi har en resevagn Graco Mirage som man kan ställa babyskyddet i och slipper bära-helt suveränt!

• jezz1978

Anna B
    Det var ju nåt helt annat med den vikten!
    Vilken Graco är det ni har exakt, är det autobaby eller den nya logico.

• Anna B

Det är Autobaby. Den är ca 3 år gammal. Som sagt, badrumsvågen kanske man inte ska lita på med så låga vikter.

• jezz1978

Hm ok jag får kanske åka till ngn butik o känna på en.
    Om det inte är ngn annan här på fl som har en sån där precis digital våg och orkar väga sin Acta Graco.
    Tack Anna B för att du kollade iaf.

• Linda med 4

den e skiiit tung...å konstig för man får inte lyfta ur barnet om inte handtaget e helt nere men när man står där med bebis på armen så måste man använda två händer å få upp handtaget igen för å kunna bära stolen...de går ju inte!...korkat!! Hoppas den skyddar henne bra när vi åker iaf!

Svar på tråden Vikt på Acta Graco babyskydd