• Googels

    Hur länge innan man återföds?

    Kollade på Operah häromdan där de pratade om medium som vidarebefodrade meddelanden från andra sidan till folk här i den fysiska världen. Jag började efter programmet fundera på hur det funkar med pånyttfödelse av själen och hur lång tid det tar innan en själ föds på nytt i en ny kropp och om alla själar gör det eller om vissa (alla?) bara lever en gång innan den går över till andra sidan och sen stannar där.

    Lite flummigt uttryckt kanske men jag hoppas du fattar hur jag menar.... och det vore kul att höra hur andra tänker.

  • Svar på tråden Hur länge innan man återföds?
  • Bävern83

    Jag har hört att man är på "andera sidan" ca en generation... ungefär 70 år, innan man återföds.

  • Bävern83

    Vadå tänkt ut?

    Såg att jag stavat fel.. menade "andra sidan"

  • klemenza

    Har ni funderat på hur själarna skall räcka till för alla återfödslar. Vi är 6,6 miljarder på jorden just nu och antalet bara ökar. Dubbelt så många som på sextiotalet eller 3.5 gånger så många som på 1900 talets början. Det finns inte tid för några 70 år på andra sidan.

  • lnr

    hmmm.vill också veta..min bror dog nyligen.ja har hela tiden sagt till han att han ska komma tillbaka..när ja fick en hälsning via ett medium sa han bla. att han kommer tillbaka fortare än jag anar...

  • superasstess

    jag har ett par boktips ang. det här med återfödslar och vad som händer när man är död:
    på ängla vingar och tidsresa till ursprunget och framtiden av Mariana stjerna.
    mer info om böckerna finns på www.solrosforlag.se

  • Hint

    Ett till boktips: Sylvia Browne  har skrivit åtminstonde två böcker om denna fråga, (mellan två världar' och ' livet på andra sidan' mkt intressanta, sen om det stämmer eller inte har jag ingen aning om..

  • Litheo

    Vem är det som säger att vi återföds och det finns INGEN som vet OM det är så det är eller HUR LÅNG tid det ska ta....

    bara att spekulera är det enda vi kan göra

  • Fisoa

    Intressant tråd tycker jag!

    Visst kan vi bara spekulera, ingen vet med säkerhet hur det ser ut när man dör eller vart man hamnar. Vi har ju bara vår egen personliga övertygelse, hur den än ser ut.
    Så här ser jag på det hela.
    Jag trodde att vissa själar kan komma tillbaka redan nästa dag medans andra behöver längre tid på sig, och att vissa aldrig kommer tillbaka.
    Jag har också tänkt på det här med att jordens befolkning ökar hela tiden, fast ändå tror jag att det bara finns ett visst antal själar och att de cirkulerar. Alla har inte varit på jorden än bara.
    Jag tror att vi lever flera gånger för att vi har livsläxor som vi ska lära oss.

    Detta är bara mitt sätt att se på det hela.
    Jag är också nyfiken på hur andra ser på det.

Svar på tråden Hur länge innan man återföds?