• sandy sandy

Romantisk middag

ska nästa helg göra en riktigt myskväll å planerar att fråga älsklingen om han vill förlova sig oxå, plus att ja har ÄL. kan de bli bättre ;)

vad ska jag laga? inte för lång tid vill ja att de ska ta, utan relativt lättlagat å snabbt. 3 rätters :)

TIPSA!

• Svar på tråden Romantisk middag
  • jojjsa

Åh hoppas att han säger ja! :D

Mitt förslag till dig:

Förrätt: avocadopaj med några räkor kanske?
    Varmrätt: En kött bit med hemmalagad bea-sås och klyftpotatis?
    Dessert: Hmm någonting med choklad kanke... Hmm kanske chokladdoppade jordgubbar? Eller en riktigt god chokladcreme kanske?

• sandy sandy

avovadopaj låter gott. han gilar avocado, men hur gör man de då?? :)

kött å klyftpotatis är gott & klassiskt men vi äter de så ofta, vore kul å överaska lite ändå :)

å nåt me choklad te efterrätt e givet eftersom han är en chokladoman ;)

• Lalune2

Jag skulle köpa lite kalixlöjrom och lägga på en toast med hackad rödlök och gräddfil som förrätt.

Till huvudrätt kanske oxfilé med någon god sås och potatis.

Dessert har jag inget förslag på.

Alternativt göra en skaldjurstallrik med kräftor, räkor (vanliga och rökta), musslor osv.

Alternativt halstra pilgrimsmusslor med en god vitvinssås, ris och sparris.

Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • copycat

Jag hade nog gjort någon slags Buffè med massa plockmat Räkor, kyckling, bröd, goda grönsaker.....ja listan kan man fylla på efter smak

Sexigt och gott med fingermat....dessutom blir man oftast inte "äckelmätt" så man inte orkar "umpa umpa" sen

Lycka till

• sandy sandy
    copycat skrev 2007-04-15 19:08:18 följande:
    Jag hade nog gjort någon slags Buffè med massa plockmat Räkor, kyckling, bröd, goda grönsaker.....ja listan kan man fylla på efter smak Sexigt och gott med fingermat....dessutom blir man oftast inte "äckelmätt" så man inte orkar "umpa umpa" sen Lycka till
    de där lät bra copycat. kan man göra en massa. kom gärna me tips!
  • copycat

Ok...här kommer några tips

- Grillade kycklingklubbor
    - Räkor
    - Grekiskt lantbröd
    - Gissini
    - Lite inlagda saker som paprika, chaminjoner, vitlöksklyftor, paprika (finns oftast i affärer som lösvikt)
    - Någon paj (om ni gillar det)
    - Gör rullar av skinka som du fyller med pepparrotsvisp
    - En god sallad med massa olika sallader och grönsaker i
    - Tatziki
    - Grillad suchini (stavning?) Grilla i ugnen. Ta ut och häll över olivolja, pressad citron och salt o peppar

Jag kan göra listan jättelång om jag funderar mer...men kanske hittar något som du gillar av ovanstående mumsigheter

Lycka nu till....och jag kräver en rapport

• ImLost

om du ska ha nån toast...som förätt så kan du ju forma den till ett hjärta med hjäla av pepparkaksmått :) gulligt tycker jag .

nåt annat som verkar gott som förätt är våffla med räkröra ( finns på väffelpaketet ) .

• ImLost

har försölag på huvudrät också .

Indiskgryta eller afrikannskgryta ( samma typ ...med curry och grejjer som serveras med ris och banana , nötter etc..) om du vill ha recept så säg till.

efterätt : jordgubbar med vaniljskesella .

Svar på tråden Romantisk middag