• LostInLiam

Hur ska jag få hunden sluta äta mina skor?

Någon mer som har en hund som äter skor?!

För nu är jag så jävla förbannad på vår hund, han har precis ätit upp mitt sista och enda par sommarskor. För alla andra åt han upp förra sommaren...

Någon som har tips på hur man ska få honom att sluta innan jag gör något dumt med honom?

• Svar på tråden Hur ska jag få hunden sluta äta mina skor?
  • sinkadus

Ja, tills du har en hund som slutar tugga förvarar du dem på hatthyllan... där hade vi skorna min förra hunds hela första halvår.

Hur gammal är hunden?
    Har han/hon bytt tänder?
    Har han/hon tillräckligt med egna saker att bita i?
    Får han/hon tillräckligt med stimulering?
    Är han/hon tillräckligt ensamtränad för att vara ensam så mycket som han/hon är?

• enlitenbitkaka

Hunden tuggar inte på skor för att det är gott. Han tuggar på skor för att han använder det som substitut för något annat. Sinkadus skrev några bra frågor här ovan, svara på dem.

Vad är det för ras?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • illoi1

jösses  hunden har väl inget att göra så han tuggar väll lite i stället hur myket fysisk aktivitet får den och hur mycket psykisk hundar behöver inte bara springa och gå dom måste få använda huvudet oxo

• Gnista

Fast det kan bli en grej att tugga skor också. Min hund åt upp otaliga skor första året trots ett (lagom för en valp) aktivt liv. Hon hade ben, leksaker, hundkompis, valkurs, trädgård, kattkompisar, bus med husse/matte, lagoma promenader, hade lätt för passivitet mm. Hon åt när vi var hemma (hon var nästan aldrig ensam). Vi hade kompostgaller runt skohyllan. Tog bort det när hon fyllde typ 1 år, och hon har peppar, peppar inte fått återfall

• Mimic

Enkelt.. Lägg undan skorna och aktivera hunden.

• Tuplan

Våran hund började tugga på köksbordet när hon var uttråkad även om hon hade tuggleksaker,ben och fick massa motion. Här finns det en speciell spray som heter Bitter Apple som vi sprayade bordet med och sedan tuggade hon inte på det nåt mer. Kanske finns nåt liknande i Sverige?!?

• only Gizmo

prova att aktivera din hund varje morgon, sök, lydnad och motion.
    kan vara lösningen

• Vargtass

"När" tuggar hunden på skor? När han är ensam? Eller när ni är hemma?

• klippan

prova med att spruta ättika på alla grejer som den inte ska bita på, det har vi gjort hemma, funkar tills viss del. men grannen har gjort det på sin hund å det funkade

• linasägerhej

Hahaha... HEEEELT otroligt!!!

Jag har så himla svårt att förstå hur man omedelbart kan dra slutsatsen att hunden skulle vara understimulerad, bara för att den tuggar på skor???
    Hundar gillar att tugga- Thats It!

Å jo, jag har kört en hel del hund i mina dagar, och kan lova att gilla kontra inte gilla tugga, inte har något att göra med mer eller mindre stimulans.

Här hemma har jag en Stor korg med " tillåtet" i vardagsrummet. Där kan jag slänga i lite av varje, behöver inte bara vara ben..även om jag inte testad just en dojja... Än..;)

Jag hade problem med en matta för några år sedan. Det var en sån där som om man drog lite i snöret som stack ut, så sa det brilililililiiippp, och så blev det jätte-långt och krulligt.
    Helkul! ( tyckte nån )

Vi löste det med gammal hederlig chilipeppar..

• minasöner

Prova med Bit-Ej spray. Våran hund var hopplös som liten, hon åt sönder flera stolar och tuggade på allt. Men efter den där sprayen så bet hon inget mer

(¯`°?.¸ ღ♥ William ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Hästtokigmamma33

Aktivera hunden bättre....................................

Svar på tråden Hur ska jag få hunden sluta äta mina skor?