• Heavy Metal

Resa till Turkiet med barn

Vi funderar på att resa till Turkiet i juli med vår tvååring.
    Men vilken ort ska man välja? Vi vill ju att det ska vara barnvänliga stränder m.m och vill även kunna shoppa en del.
    Någon som har rest till Turkiet som har några tips? Är det billigt att shoppa och äta?
    Är Antalya ett bra ställe? Har för mig att det är där flygplatsen ligger och det verkar ju praktiskt..

• Svar på tråden Resa till Turkiet med barn
  • Leos och Vincents mamma

Jag har varit i Alanya 2 ggr (en gång med min familj när jag var 13 år o en gång med min sambo för 4 år sen), så jag rekommenderar verkligen det stället! Det är superfina stränder o det är barnvänlig o fint. Det var väldigt billigt när vi var där, men de som har varit där på sistone säger att det har blivit dyrare nu.

Men tänk på att i Juli/Augusti är det som allra varmast där så det kanske inte är så kul att ta med barn dit. Det var knappt så att vi klarade värmen. Det var nästan 40 grader varmt varje dag.

Stolt o lycklig mamma till Leo 2 år! Älskar min familj oändligt mycket!!
  • mica79

antalya är nog inget jag skulle ta med barn till...är väl riktigt stort där och det gäller ju att hålla reda på barnen! har varit i marmaris som är ganska litet, var där med min dotter för 2 år sen och det var jätte mysigt där. tycker det var lagom stort.

• Heavy Metal

Oj, det är så pass varmt alltså... Jag gillar ju visserligen värme men vet inte hur lillgrabben reagerar på sån hetta.
    Vi ville välja ett lite billigare resmål och fick då tips om att åka till Turkiet.
    Någon som har nåt annat förslag på "billiga" resmål? Där det är barnvänligt och relativt billigt att leva och shoppa?

Bulgarien är ju fint o ska vara relativt billigt.
    Tror inte att det är lika varmt där heller.

• Heavy Metal

Ja Bulgarien har vi också funderat lite på. Dock verkade Turkiet mer lockande. Men om det är så hett i Turkiet i juli kanske vi borde tänka om lite..

Ja, för det är inte kul att ta med barn dit när de är så små o det är så varmt. Då är det bättre att vänta några år till tills barnen kan handskas lite bätte med värmen. Vi vill oxå gärna åka tillbaka dit med våran 2 åriga son men avstår just p.g.a värmen.

• VB78

Vi ska åka till side i turkiet ska vara väldigt barnvänligt.
    vi åker dock inte förren i juni så jag hinner ju inte tala om vad jag tyckte

• mia maria

Jag ska åka till Marmaris med min son i mitten av aug.

Har hört att Marmaris är bra, o om inte annat så har de tydligen riktigt barnvänliga stränderi Icmeler som ligger ca 7 km därifrån.

Har varit i Icmeler/Marmaris när jag var lite yngre, o jag hade inget att klaga på då vad jag minns!

De har tydligen 2 vattenland i Marmaris oxå - nå'n som vet nå't om dem??

Andreas - mammas vackra fina!
  • Felicia 2006

Vi ska oxå åka till Turkiet fast i slutet av Sept, till Side..

Finns det något skoj för barnen o göra där ,som badland o djurpark??

Min dotter är 1 år o 5 månader när vi åker...

• gambler07

Har varit i Turkiet mycket och när vi har åkt med barn så har vi åkt till en stad som heter Cesme som är en liten hamnstad, med inte så mycket turister och billigare än de stora städerna.

Fantastiska badstränder....

Lycka till!!

• Arctura

Vi var till Marmaris och där tyckte jag det var jätte fint för barnen!! men skulle jag åka en gång till så skulle jag väla Icmeler istället, som ligger lite utanför Marmaris, där var det verkligen fint och lungt!!

http://www.turkietresan.se/icmeler+i+turkiet/turkiet-stader/

Läs här så får du lite info!!

Trevlig resa!!

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • mia maria

Jo när vi är i Marmaris så kommer vi säkert att åka över till Icmeler o bada nå'n av dagarna.

Svar på tråden Resa till Turkiet med barn