Fenuril till barn?
Kan man använda fenuril till en tjej på 1½ år? Är lite osäker på det. Hon har väldigt torr hud i synnerhet på kinderna. Miniderm verkar inte vara tillräckligt fet.
Kan man använda fenuril till en tjej på 1½ år? Är lite osäker på det. Hon har väldigt torr hud i synnerhet på kinderna. Miniderm verkar inte vara tillräckligt fet.
Fenuril svider en hel del på narig hud. Jag hade inte använt den.
Fenuril svider ganska rejält, så oavsett vilket skulle jag inte använda det.
Testa Canoderm istället, eller kanske Locobase Repair som är superfet (svår att applicera men funkar på små ytor).
Aha, då får jag testa det istället. Hon har jättenarig hy stackarn.
Locobase repair har vi använt runt munnen på sonen när han varit riktigt narig nu i vinter! Funkar jättebra!
Fenurilen är inte att rekomendera. Svider/Bränner som eld om man e riktigt torr.. Locobase Repair är bra. Jag smörjer in sonen med ett lager Idomin på kinderna varje kväll Funkar de oxå
Barnolja är bra oxå, eller olivolja (superbra för huden, fast de luktar ju lite udda
)
Locobase/Locobase Repair är lite trög att smörja på, men toppenbra. Annars har du Decubal som också är fet, men lite lättare att smörja in. Men alla tre är toppenbra. Idomin är parfymerad och därför inget jag skulle rekommendera. Jobbar på Hudmottagning som sjuksköterska, jag vet vad det kan ställa till...
Blev rekommenderad mini derm av en sköterska till min son, väldigt mjuk och lätt att smörja på. Min sons hud bättrade sig på ett par dagar.
Tack för era tips=) Jag köpte en tub Locobase och den funkar superbra=)