• Linnpinn

Hur och när upptäckte ni att era barn hade pollenallergi?

Undrar som rubriken lyder? Och vilka symptom hade era barn?

Vår kille har ett par gånger under våren nu fått en genomskinlig snuva som rinner ut i otroliga mängder. Han nyser rätt så ofta också. Förutom detta så verkar han inte sjuk i övrigt så det känns inte som en vanlig förkylning.

Varken jag eller sambon har några allergier så vi är helt ovetandes om hur "sånt" funkar, så alla tips välkomnas.

• Svar på tråden Hur och när upptäckte ni att era barn hade pollenallergi?
  • Elis mamma

Jag har pollenallergi och man kan inte missade den när barnen får det, förutom att barnen blir snoriga så blir dom ofta gnälliga, griniga och gråter för ingenting för det kliar så fruktansvärt i ögonen och näsan. Så om han börjar gnusa sig i ögonen och blir sur och grinig så är det apsolut pollenallergi.
    Men är man bara snorig så brukar det inte vara riktig allergi för det är så otroliga höga halter just nu så även dom som inte är överkänsliga får lättare känningar endå.

• mummym

jag undrar om någon vet när man upptäcker om barn är pälsallergiker? lillan är 9 mån och har haft närkontakt med hundar utan symptom...hennes pappa är allergisk mot ALLT och har astma...

• Elis mamma

Man får göra stick koll på armarna för att titta om nån är pollenallergiker för det finns flera olika sorters pollen, typ ett för varje träart, blomart och gräs art. Fler än man orkar räkna helt enklet.

Svar på tråden Hur och när upptäckte ni att era barn hade pollenallergi?