• Flissi

Tips på klänning/skor till Bröllop i maj!

Har minilite tid att hinna gå & kika ordentligt i affärer efter kläder.
    Nu börjar det dra ihop sig till bröllop.
    Ska gå på tre stycken i maj-juni.
    Det är olika gäster på dessa så tänkte att jag kan ha samma kläder på alla tre.
    Eller om det är billiga varianter kan jag tänka mig köpa två set.

Nu vill jag ha lite tips på lite finare klänning & skor som passar till bröllopen.
    Nån som vill leka personalshopper för mig Glad

Kort på mig finns i galleriet, är 174cm lång, ej rädd för klackeskor, men helst inte jättehöga klackar!  Kommer förmodlingen vara rödhårig i maj, annars blond.
    Har en kärlek till gröna kläder!

• Svar på tråden Tips på klänning/skor till Bröllop i maj!
  • Banana82

vad är det för klädkod?

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Bijouu

*klurar och letar plagg* Återkommer snart!

• Flissi

Ingen klädkod på något av dem!
    Så jag kan ju komma i sopsäck om jag vill :0)

Vill gärna ha klänning eller kjol med top.

Bijouu: Ska bli skoj & se vad du hittar!!

• Bijouu

Tycker att du ska välja en festklänning med lite vidd i kjolen. Det är fint till sommaren. Gllar absolut den gröna som jag länkar till nedan. Knälångt borde passa, tänk på att modellerna på bilderna alltid är långa. Så kläningarna kan se korta ut..
    Jag tycker att du ska satsa på minst två klänningar, men du kan gott ha samma skor (enkla) och aftonväska. Satsa pengarna på det..
    Försök få tag på en sjal eller bolero att ha i kyrkan, vissa stör sig på bara axlar i kyrkbänken. Vet att DAY hade en kanonfin liten bolero med satinrosett ..

TILL ATT BÖRJA MED KOLLA IN KLÄNNINGARNA HÄR; www.bymalenebirger.com/ DE ÄR HELT UNDERBARA!

DU HADE JU BRÅTTON, VARFÖR INTE HANDLA ONLINE TILL BRA PRISER;
    www.nellyochnoel.com/shop/&BrandID=&ColorID=&StyleID=4015&SizeID=&Order=7&SpecCat=&ID=754313499

www.nellyochnoel.com/shop/&BrandID=&ColorID=&StyleID=4015&SizeID=&Order=7&SpecCat=&ID=758804299

www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=12556&categoryId=67931&parent_category_rn=42344&productId=304763&langId=-1

www.nellyochnoel.com/shop/&BrandID=&ColorID=&StyleID=4015&SizeID=&Order=5&SpecCat=&ID=753503660

RIKTIGT BUDGET> www.asos.com/Sarah-Jessica-Parker/Sarah-Empire-Line-Bow-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=2833

www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=12556&categoryId=67931&parent_category_rn=42344&productId=304813&langId=-1

www.twisttango.com/collection.php&id=206 BRUKAR HA MYCKET FINT, FEMININT

• Bijouu

Blää nellylänkarna funkar inte och devar bäst.. skit.
    Kolla in Geraldine Dress från märket Velvet. Om du går in på "klänningar" och "sortera efter pris" så är den på första sidan.

• Flissi

tack för alla länkarna!
    Var ute en snabbis på lunchen & hittade en jättefin klänning på Vila.

Beige i grunden, i "siden" (är urkass på vad matrealet heter polyester kanske??)  med orange blommor & lite gröna blad. Helt perfekt färger & stil för mig.
    Vid kjol medlitet skärp precis i midjan & tyll (?!) under.

Så nu ska jag bara leta skor till också.
    Eftersom klänningen bara kostade 250kr (halva priset) så kan jag ju nu köpa lyxskor!!!! Eller kanske en klänning till!

ooOO Livet är en fest & jag är bjuden varje dag! OOoo
Svar på tråden Tips på klänning/skor till Bröllop i maj!