• chicago1

du är världs bäst.....

I helgen var min bonusdotter här och vi hade en underbar helg i det härliga vädret bland annat. Jag kan erkänna att jag inte alltid har tyckt att det har varit bra då mitt bonusbarn har kommit för jag har för haft väldigt blandade känslor mot henne, fest för att nog fört över mina känslor på henne från den icke fungerande relation jag har med hennes mamma. Men nu en tid har jag släppt det och bara varit då hon varit här och det har varit härligt.
    Så nu i helgen åkte jag, bonusdotten och min egendotter på teater dan efter hade vi kalas för henne så vi bowlad och sen for vi hem till oss och lekte. På kvällen då vi satt och åt midag sa min dotter att pappa var bästGlad, och så skratta hon gott, när jag gjorde en halvskaplig ledsen uttryck. Då säger min bonusdotter nej pappa är inte bäst , du är världsbäst och så titta hon på mig.
    Ja jag hade gjort en massa roliga saker för henne i helgen men jag är ju bara jag och pappa är pappa så det kändes skönt i mitt hjärta att hon tyckte om mig och att hon uppskattat det jag gjort.
    Sen vila hon ju att jag skulle komma hem till henne och se alla hennes paket hon skulle få men jag sa att det nog inte skulle gå men att hon kunde ju be mamma knäppa kort på dem och ta med dem hit så att jag fick se och då sa hon att du är bara full av bra iderRäcka ut tungan. Som igentligen är min mans uttryck för då han tycker att jag planerar för mycket men det kom så rart och spontant ur min bonusdotter så vem som helst hade smält.
    Ja det var min solskens historia berätta gärna era. kram

• Svar på tråden du är världs bäst.....
  • Agni

Härligt att se att det finns solskenshistorier och inte bara bonusföräldrar som gnäller över problem hit och dit. Tycker att det du gjorde var jättefint för ditt bonusbarn. Och jag som biomamma skulle ha uppskattat det jätte mycket.
    I mitt fall har vi en bra relation familjerna emellan. Och min dotters bonusmamma är oftast bra på alla sätt och vis. Nog har jag satt mina gränser lär jag tillägga. Men jag har oxå accepterat deras.

Tycker att idé om att knäppa bilder var fin. Så hon stolt för visa upp sina presenter

Härligt!

Lovas mamma
Svar på tråden du är världs bäst.....