• emmye

Ni med katter se hit..

Min katt har "skrikit" nu i timmar..hittar inge fel på henne. Men nu kom jag att tänka på att hon kanske ska börja löpa? Hon är precis 6 månader idag så det är väl då dom brukar börjar löpa lr???

Hur beteer sig honkatter när dom löper??

~*~Varje människas liv är som en saga som skrivs medan man lever~*~
  • Svar på tråden Ni med katter se hit..
  • FridaSjolund

Hej! Jaa katter kan skrika när de löper, kan även bero på att katten tex vill ha mat, eller en ren kattlåda?
    Det kan nog vara dax för din katts första löp tror jag!

• S80

våra katter skrek hela tiden när dom löpte. och pratade man tillbaka så blev det ännu värre. Vi steriliserade dom för vi kunde inte sova på nätterna när det var som värst.

• l i s a

jepp..hon löper säkert..våran kisse skrek(läs ylade ) och kråmade sig som bara den..rullade sig på golvet osv. Hon började även stänka lite omkring sig inte så kul.

• emmye

Tack för svar.

Okej,då är det nog så att hon har börjat löpa..hur många dagar löper dom??

jag tänkte ringa till vet och boka tid för sterilisering.

• dekad

Med tanke på årstiden och hennes ålder är det troligtvis löp, om hon inte har ont någonstans. Testa att klappa henna över ryggen, om hon sticker upp rumpan och möjligen lägger svansen åt sidan finns inte så mycket tvivel

Ett löp brukar hålla i sig några dagar-en vecka, olika katter löper olika mycket (vissa varannan vecka, andra bara några gånger per år). Man kan inte kastrera när dom löper på grund av ökad blödningsrisk, men man kan göra det direkt när löper gått över - om du ska kastrera vill säga. P-piller är inte så bra att använda lång tid, det kan ge ljuvercancer och livmoderinflammation. Upprepade tomma löp ger också stor risk för livmoderinflammtion.

• petsod

Boka tid hos veterinär för kastrering, lugnast för både dig och katten.

• emmye

Jag ska givetvis kastera henne. Jag har hört att dom mår bäst av det,men jag kan ha fel.

dekad  

Det går inte att klappa henne hon ska bara bitas då..Har aldrig varit med om att hon är så härFundersam

• FridaSjolund

Jag har steriliserat min kattflicka nu, och hon var hopplös när hon löpte första gången, hon skrek och skrek.. åt lite o så, men nu när hon är steriliserad så verkar hon må mycket bättre.. tror det är bäst för honkatterna att steriliseras om man inte ska använda dom för avel dvs. !

• truelove

Som våran just nu..hon skriker mjaoua konstigt hoppa på vår lilla kattunge biter den i nacken mm och hon e en hon hahah...vill ut genom fönstrena mm överdrivet äckel kelig svansen uppåt och stryker sig mot allt..rulla runder på golvet..

Svar på tråden Ni med katter se hit..