• Jelly Bean

Farligt att vaxa bikinilinjen när man är gravid?

Jag undrar om det är farligt på något sätt att vaxa bikinilinjen när man är gravid? Jag trodde inte det men så läste jag en tråd här där det stod att det var det. Någon som vet något om detta? Hur gör ni? Vaxar ni under graviditeten? Jag är i v.13.

• Svar på tråden Farligt att vaxa bikinilinjen när man är gravid?
  • Peda

varför ska det vara farligt?? har ja aldrig hört om.

• olpansfamilj

infektionsrisken!!! Vaxning ökar ju infektionsrisken....

• Jelly Bean

Jag vet inte heller varför det skulle vara farligt, det var därför jag blev så fundersam när jag läste det. Men jag har blivit så himla fånig nu som gravid så jag tror nästan att allt är farligt...!!!

• krc

Jag vaxade in i det sista...
    Var lite mer känslig än vanligt och lite "prickig" efteråt som höll i sig ett par dagar längre än vanligt.

• Alvi
    olpansfamilj skrev 2007-04-16 10:40:26 följande:
    infektionsrisken!!! Vaxning ökar ju infektionsrisken....
    Men vad kan hända!? En infektion i hårsäckarna tar sig väl knappast till bebisens hjärta eller nåt...
  • Jelly Bean

krc; vaxade du själv eller på salong? Om det var på salong, sa de något till dig om att det kunde vara farligt för bebisen?

• zasata

tror inte det är ett dugg farligt, jag har ju bara rakat för visso, men raklödder är väl nästan starkare än själva vaxningen?

• bonus mamma

Jag vaxade mig i helgen, kan inte tänka mig att det skulle vara illa. använde hårborttagningscreme och det är väldigt starkt. Men det kommer ju inte in i underlivet.

Svar på tråden Farligt att vaxa bikinilinjen när man är gravid?