• sevgilim

Bobby car vs annan "gå-bil"??

Vad är bäst? Roligast? Vad har du för erfarenheter av dessa?

• Svar på tråden Bobby car vs annan "gå-bil"??
  • Alvinbus

Sonen har en Bobbycar som han älskar. Vi köpte till flaket också och då blev det dubbelt så skoj.

Mamma till världens bästa Alvin
  • Drakugglan

Vi har en Bobbycar och en "polisbil".
    Polisbilen är lätt och plastig. Den välter lättare och hjulen skulle nog gå sönder om man körde den utomhus på grus och knölig asfalt. Bobby-bilen känns mer robust. Vi ärvde den av mina kusiner som kört den ute, hjulen är inte släta längre men rullar bra och håller.
    Men sonen tycker om båda. Polisbilen klarade han av att kliva av och på först. Även att flytta runt och leka "annat" är roligare med polisbilen. Leka "annat" är att tex slänga sig från bilen ner på golvet, stapla andra leksaker på den, ha den som gåvagn, inspektera detaljer och trycka på tutan. Men det var med bobbybilen han lärde sig spjärna med fötterna för att ta sig framåt.

• Drakugglan
    10-16 julio 031.jpg
    En sån här modell är polisbilen. Fast det här är en kompis bil...
  • JennieL

vi har en annan åkbil (en ärvd dessutom), har bara provat bobbbycar på BVC och dottern är 2 år... Än ser jag ingen anledning till att vi skulle valt en Bobbycar istället...

• Mitt Hjärta i magen

Ja och min tvilling hade Bobbycar när vi va små, skitkul!! Ska köpa en till min son när han blir större..

• mammatillpojkar

nicolas hade en gåbil när han lärde sej gå, från ca 8 månader och framåt (han använder den fortfarande ibland) men hans bobby car tycker han är mycket roligare, plus att den är lättare att köra ute

• Prinssestårtan

Min dotter har en Nalle Puh bil från BR leksaker som hon älskar. Den spelar musik, vibbrerar, blinkar mm. Stadig & bra, men den medföljande byggarhjälmen är till & med förstor för mig.

Ett tips! På www.hikmet.se säljer dom Bobycars från 319.90:-, finns som röd , blå, svart, polis & rosa.

• MaNiMi

en Bobbycar kan de ju ha kul med lite längre än en sån annan "lära-gå-bil" som ganska snabbt blev för liten och ranglig..iaf för mina storväxta killar.
    Tror en Bobbycar är av bättre kvalité också än många andra..
    Mina barn fick en begagnad när de var små (snart 15 år sedan)
    ett antal barn har haft den emellan och nu i helgen gav vi bort den till min brorsdotter, och den var fortfarande i väldigt fint skick.

Svar på tråden Bobby car vs annan "gå-bil"??