• Fidelis ad urnam

Lider av 25-års kris!

Först fick jag ångest över mitt val utav utbildning, förskollärare och lärare i största allmänhet, och hoppade av den utbildningen.
    Söker nu jobb och planerar att i framtiden läsa till civilekonom.

Nu känner jag att jag inte vill ha barn just nu, att jag vill leva livet lite till innan jag blir bunden till ett barn för resten av mitt liv. Känner att jag vill lägga ner alla försök att bli gravid i några år.
    Jag och killen vill resa MYCKET mer, göra mycket mer saker osv.

Är detta en 25-års kris?

Har ni gått igenom en 25-års kris?

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Svar på tråden Lider av 25-års kris!
  • keepthefaith

det låter mer som om du vill få ordning på ditt liv och kanske lägga upp en plan tycker jag...

Själv hade jag ingen 25 års kris,men jag fyller faktiskt 30 idag och det känns lite måste jag säga. Samlar vuxen poäng förfullt

• Bluescreen

Japp, befinner mig där nu. Fick barn tidigt (skulle fylla 19) och har ingen färdig utbildning.

Ser allting jag inte har som man föreställt sig att man skulle ha när man är 25, istället sitter jag med en pågående utbildning, som särbo, i en tvårumslägenhet i ett litet samhälle *s*

SHIT.

• Alda

jag har känt precis så som du skriver, att jag vill skaffa barn, men samtidigt resa och bo i stan och utbilda mig och gärna skaffa mig ett jobb jag gillar efter det. det går inte att få allt samtidigt och om du skulle lyckas skulle det nog bli alltför stressigt. jag försöker göra det jag ville mest och det blev att börja på min utbildning och njuta av att kunna resa lite grann och träna och gå ut ibland. och kunna sova länge på helgerna, säkert kan man göra detta som föräldrer med, men det vet jag ännu inte.

ta det lungt och stressa inte inför framtiden den kommer så snabbt ändå känns det som. civilekonom verkar intressant!

• Fidelis ad urnam
    keepthefaith skrev 2007-04-16 13:51:53 följande:
    det låter mer som om du vill få ordning på ditt liv och kanske lägga upp en plan tycker jag...Själv hade jag ingen 25 års kris,men jag fyller faktiskt 30 idag och det känns lite måste jag säga. Samlar vuxen poäng förfullt
    Grattis på 30-års dagen! *kramar*
    Själv har jag några veckor innan 25 -års dagen infaller, den 2 Maj fyller jag.
    I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • keepthefaith

TACK *keepthefaith bugar*

Ska ladda inför den stora tårtätningen nu..

ta hand om dig-Fidelis ad urnam

• Fidelis ad urnam

Jo jag vill få ordning på mitt liv och även om jag vill läsa till Civilekonom vill jag inte göra det nu.
    Jag hoppade av gymnasiet som 18 åring, när jag hade min senaste kris, och jobbade tills jag fyllde 20 för att efter det läsa tre år på komvux och har nu läst 2 år på högskolan.
    Känns som att jag har studerat hela mitt liv.
    Vill jobba några år, kunna tillföra vår ekonomi mer pengar och kunna spara mer till resor osv.
    Inte för att vi har det dåligt ekonomiskt, vi har det riktigt bra, men jag vill ändå ha ett jobb och en egen, högre, inkomst.

AHH!! Så jobbigt allt känns.

Svar på tråden Lider av 25-års kris!