Grillkorv
Dum fråga kanske, kan man äta grillkorv är såååå himla sugen
Dum fråga kanske, kan man äta grillkorv är såååå himla sugen
varför inte??
Ja, det kan du. Du måste bara se till att hetta upp den ordentligt (70°).
ja
Ok bra =) shit jag har blivit så orolig för allting..
Har inte hört nåt om att man inte kan äta den rå. Det är ju dessutom det godaste som finns!!
det är väl saker som är tex lufttorkade som man inte ska äta utan att ha hettat upp det föst, eller saker som är opastöriserade...
alltså har du inte fått info av din barnmorska va du kan eller inte kan äta??? vanlig mat är ju inte farlig direkt, om du itne äter en massa rå mat så klart. fråga din barnmorska så får du nog en broschyr om va som kan va farligt... iaf om du nu e gravid..... ananrs e de väl klart du kan äta va du vill.
Eelle
jo jag är gravid i v 22 men man har blivit så himla hjärntvättad av allting som inte får äta...och det är med vaccumförpackad osv...
Nej precis...det är mycket och tänka på...
Det är väl bara till att äta och använda sunt förnuft. Jag orkar inte bekymra mig över maten, det skulle bli alldeles för mycket oro då. Jag äter vacuumförpackat och igår tog jag en klunk av min sambos starköl. Det var gott!
Grillkorv e inte rå =)
grillkorv är ju inte rå, de kokas ju eller nåt på korvfabriken väl.
Men vad menas det att man ska äta helt kött och inte vaccumförpakad? hajar inte riktigt!?
Angående om man kan äta grillkorven kall:
Så här står det på slv:s hemsida angående korv:
"Hel korv är att föredra framför vakuumförpackad skivad korv, framför allt mot slutet av hållbarhetstiden. Risk finns för skadliga mikroorganismer. Kokt eller varmrökt korv är säker ur parasitsynpunkt men ej alltid säker ur bakteriesynpunkt. Ordentlig upphettning av korv avsedd att värmas, som t ex varmkorv och falukorv, rekommenderas därför."
...alltså ska även grillkorv värmas ordentligt innan man äter den.