• Tina83

Ont i högra lungan. hjälp

jag har ont från och till i ett halvår nu.

o nu är det värre än nånsin. till o med ont i ryggen nu, på högra sidan. det måste va lungan, det känns så i alla fall.

först började det som att det högg till när jag skrattade, hostade mm.
    sen kunde jag ha ont när jag låg ner på den sidan.

nu gör det ont lite då o då, utan att jag gör nåt.

jag har även känt av nåt i vänstra sidan. jag är jätterädd, tänk om det är cancer?

jag mår inte dåligt i övrigt.

vad kan detta vara?

• Svar på tråden Ont i högra lungan. hjälp
  • Nenne 71

Har du feber, hosta?
    Du har inte slagit dig så att det är revbenen som värker? Muskelinflammation kanske?
    Finns många olika saker utan att det behöver vara cancer.
    Ring vc imorgon och be att få komma på koll.
    Lycka till!

• Hihi2

jag tycker att du ska kolla upp det med en läkare för säkerhets skull...Lycka till!

• Rosafjanten

De är nog inte cancer iaf, men du kan ha hostat av ett revben, eller så kan de vara nån grej med lungan, tex slem eller nåt annat som irriterar.. Behöver inte vara något farligt.. Men de kan de ju givetvis också vara.. Propp, vatten i lungsäcken eller nån annan inflamation.. Ring akuten för koll!

• Tina83

sen igår gör det ont nästan hela tiden.

svårt att förklara hur det känns. tror jag är lite mer tungandad.men det kan också va inbillning.

ska söka läkare imorrn..

• SolarSister

Klart du ska söka läkare! Säkert finns en naturlig förklaring. Det skulle ju t ex kunna vara gallsten, den sitter ju till höger och då brukar det göra ont i ryggen under skuldran.

Jag hade massiv lunginflammation för ca två månader sen i ena lungan, och jag hade INTE ont (men en sjuhelvetes feber och hosta) när jag var som sjukast. Sen fick jag fruktansvärt ont i ryggen och hela bröstkorgen och det förklarades för mig att det berodde på vatten i lungsäcken, trasiga revben pga hosta och bristningar i olika vävnader runt revbenen. I själva lungan har man ingen känsel tror jag. Varmt lycka till!

• Huskatt

Man kan ha "hål i lungan" typ. Neumatorax tror jag det heter.
    Min man hade det, och det gjorde ont, var svårt att andas.

• Julianna

Det finns säkert många förklaringar förutom cancer, men sök hjälp i morgon så slipper du gå och oroa dig. Lycka till!!! Kram

Svar på tråden Ont i högra lungan. hjälp