• Kia 28

För alla som försöker bli gravida men inget +

Hej! Jag kallas för Kia, är 29 år, och jag och min fästman har nu i 16 månaders tid försökt bli gravida men inte lyckats..

Utredningen visade på oförklarlig barnlöshet men jag vet jag har problem med ägglossning och infertilt ÄL sekret..Den här tråden är till för alla som kämpar som vill bli fler än 2, men som kan ha svårt att bli med barn. Kram på er och välkomna till tråden!
  • Svar på tråden För alla som försöker bli gravida men inget +
  • yttik

Mitt svar på vår utredning är väldans otydligt...Testade iaf pergo ebkel lur 3 mån +Ovitrelle. From nästa månad går ja över till Gonal F+ Ovitrelle.

• Kia 28
    Hej!

Välkommen! OK, ja för oss visade hans på bra spermieantal och jag verkar ha ägglossning, men det spelar ingen roll, jag ser ju själv de få ggr jag har ägglossning att jag har infertilt sekret, och jag lyckas inte bli gravid. Vi funderar snart på privat, för privata vårdgivare är bättre på att bemöta patienter.. Det är bara så..Vad är Gonal F och ovitrelle? Hur fick ni börja med pergo? Vad visade er utredning då?
  • yttik

Jag opererade bort en cysta på h. äggstock o då bedömde de att min ägglossning kunde försämras m.m så då blev d recept på Pergo. Går hos privatläkare. Pergo funkade inte så nu ska jag testa Gonal F som är starkare och som tas genom en spruta i magen för att få äggblåsorna att växa till sig o sen tar jag Ovitrelle- oxå en spruta för att sätta i gång ägglossningen. EN hel vetenskap...

• C r e d o

Såg eran tråd och vill bara inge lite hopp. Försökte själv två år aktivt utan resultat, har mens 4-5 gånger per år så vi misstänkte ju att felet låg hos mig. Kan verkligen rekommendera att söka privat som Kia 28 säger. Jag ringde Carl von Linnékliniken i Uppsala och fick tid samma vecka, fick sen recept på Pergotime med mig hem direkt. Detta har funkat SÅ bra på mig och är nu gravid för tredje gången pga det. Lycka till alla, hoppas ni får det ni längtar efter snart.

• Smuttis

Vi har försökt i ett år för å bli med nummer två, vår lilltjej vart till jättefort trots atrt vi inte ens försökte, jag funderar på att vända mig till MamaMias klinik för å få lite hjälp förstår inte varför de ska vara så himla svårt :(

• Kia 28

Ja.. För vissa går det inte att bli med nummer 1 naturligt, utan behöver IVF/ISCI eller liknande,sen kan man ha tur att få nummer 2 naturligt. För andra får man nummer 1, och inte nummer 2. Det är tufft men jag är glad att man lever i dag och inte på 1800/1900 för då var det svårare om man inte kunde få barn naturligt. Men ändå, det är ju ruggigt dyrt att göra IVF/äggdonation...

• Ullegulle

Hejsan!
    Vill gärna hänga med här jag med! Har en son som blev till på första försöket, nu är vi inne på 12:e försöket utan resultat.. Har fått en läkartid i juni men det är inte privat. Hoppas de kan hjälpa oss.

• Smuttis
    Ullegulle skrev 2007-04-22 15:14:11 följande:
    Hejsan!Vill gärna hänga med här jag med! Har en son som blev till på första försöket, nu är vi inne på 12:e försöket utan resultat.. Har fått en läkartid i juni men det är inte privat. Hoppas de kan hjälpa oss.
    Jag hoppas för er skull att de kan hjälpa er med, jag ska ta mig i kragen å ringa om en tid jag med!
  • fru matte

Hoppar in här jag med!
    Vi har precis avslutat vår utredning och de har inte hittat något fel.
    Nu ska jag knappra lite piller över sommaren och hoppas på att det hjälper. Annars ska vi gå vidare i höst!
    Vi har i och för sig inte blivit gravida än men jag har inga klagomål på vårt landsting. De har varit mcket bra att ha och göra med, nu får vi bara hoppas att de kan hjälpa oss!!

• Ms Nobaby

Hur vet man att man har infertilt sekret som Kia 28 skrev om? Är det något man måste utredas av en läkare för att få reda på? Kram till er alla väntande :)

• Glowing girl
    Hej! Kolla på min sida, tror jag skrivit det. Det är gult, eller vitt sekret, inte genomskinligt, kan vara klumpar, väldigt väldigt tjockt Ledsen, du behöver inte utredas av läkare för att veta det, jag kom underfund med det själv och genom att surfa på webben, men man kan öka chanserna att få mer tunnt och normalt sekret genom att dricka mycket vatten, och som jag gjorde äta rosenrot, från mensdag 1 t om ägglossning Glad
  • Ms Nobaby

Tack Glowing girl. Lycka till till dig...(läste din presentation) Håller tummarna som sjutton!

• juniregn

det är konstigt att det ska vara så svårt att få till det...äter för tillfället provera för att få igång mensen och ska om ca en och en halv vecka ta min andra kur med pergon.Har nu försökt i 18 långa,hopplösa månader och vet nog inte riktigt vad vi ska ta oss till om det inte lyckas snart.Man har liksom inte hur mycket kraft som helst.Jobbigt också att inte veta hur man ska göra,leva på som vanligt eller verkligen gå in för att bli gravid m vitaminer,räkna dagar osv? Har vart som vanligt tidigare men denna gången ska jag anstränga mig för att göra "allt rätt",det är klart värt att testa. Går det inte nu så lägger jag nog det på hyllan ett tag,då har man iallafall gjort allt man kunnat!Stort lycka till åt alla er som försöker,jag vet hur tufft det är och jag hoppas verkligen att alla ni och även jag själv;) snart ska få fylla det där gapande tomrummet med en efterlängtad liten person.kram på er

• Knuts76

Vi har en son på 7 år och ha försöka få barn sen han va 3. Julen -06 fick jag missfall i veck 11 och har inte fått nått + sen de. Man börjar bli väldigt frustrerad att inget händer, jag har ju varit gravid 2 gånger i allafall. Kanske jag bara blir gravid var femte år.

Svar på tråden För alla som försöker bli gravida men inget +