• Deej

myggbett - hur få det att sluta klia????

Jag har väldigt många myggbett på hela kroppen som gör att jag håller på att bli tokig. Jag har använt salubrin och Xylocain men det hjälper inte.

Ge mig tips på hur jag får det att sluta klia. Det är så många bett och stora svullnader att jag är rädd att jag inte kommer kunna sova inatt....

• Svar på tråden myggbett - hur få det att sluta klia????
  • Wind Up Toy

stakkare! otrevligt med myggbett.. nehepp inte salubrin var mitt tips...

tandkräm?

• Bajby

Sluta kila

Jag älskar dig A
  • LyNxQ

Receptfri allergimedicin, typ Zyrlex kan hjälpa

• Laire

Jag brukar klia bredvid betten, hjälper lika bra utan att förstöra utslagen.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Deej

Usch! Jag kan inte sluta! Det klias så fruktansvärt och de är som sagt väldigt många.

hur funkar det med såna där dosor som man sätter i kontakten? Dödar de myggen?

• BrideOf Rocky

pressa nageln i ett kors på bettet, det funkar faktiskt skitbra på mig.

Man ska trycka hårt så att det blir två rejäla halvmånar liksom.

• KeChi

Jag brukar ha på saliv på såret..de funkar för mej iaf..vet inte om man kan göra så, eller om de är nåt nån bara lurat i mej

• Petris o Limpan

hydrokortison kräm 1 % tror jag den är. Receptfritt på apoteket, finns inget bättre!!!

• plingplong

Jag använder nått som heter "After Bite", köps på apoteket.
    Ser ut som en penna ungefär...luktar ammoniak...slutar klia gör det iaf!

• Deej

Tusen tack för era tips!

Jag tog en allergitablett och det lugnade ner sig, synd bara att man inte kan äta flera sådana om dagen... skulle behöva en typ NU!

Skickade gubben på apoteket så får väl se vad han kommer hem med för något till mig ikväll :) Tyckte After Bite lät bra!

Det där med kors funkar inte alls på mig, kommer ihåg när vi gjorde det som små :)

• OceanGirl

Jag har provat att ta deo på och dert funkar!

• soome

kläm med nageln så det blir ett kryss , el ha tandkräm på

• Angiie

Det som funkar bäst.. för mig iaf .. och för en massa andra jag känner.. är äppelcidervinäger :D min mamma är lite besatt av sånt och tycker det är bra till en massa saker, men på myggbett fungerar det faktiskt :D

• kicka84

saliv brukar funka,men är de över hela kroppen så kanske de blir lite väl mycket "spottande"

• Wind Up Toy

Angiie

JA! äppelcidervinäger är TOPPEN.. tur att du sa det för det hade jag glömt bort!!! japp använder det till ALLT jag med.. *ler*

Svar på tråden myggbett - hur få det att sluta klia????