Bara ena sidan av tampongen
varör blir det bara blod på ena sidan av tampongen? Å inte på den andra? att vrida tampongen ett halvt varv vore ju ekonomiskt...:)
Nån mer med detta..:P ?
varör blir det bara blod på ena sidan av tampongen? Å inte på den andra? att vrida tampongen ett halvt varv vore ju ekonomiskt...:)
Nån mer med detta..:P ?
Haha har funderat på samma sak. Varför blir de bara på ena sida?
Hmmm.. är du säker på att du inte har för mycket tid över?
samma här haha
Tänk, nästan samma sak undrar jag! Igår och idag har det varit så för mig. Och jag LÄCKER igenom alla sorters tamponger, alla storlekar och modeller, FAST tampongen inte ens är röd! bara lite, på ENA sidan! Fattar inte varför!!!!
För att de vill sälja bindor och trosskydd kanske.
Som ni vet så finns det som en stor "ficka" runt livmodertappen. Tappen är alltså inte högst upp i vaginan under mensdagarna utan något lägre. (Ni fattar säkert ) Om man då lyckas föra upp tampongen bredvid tappen så blir det oftast bara blod på ena sidan.
Minerad - jag har definitivt för mycket tid över
Ahh, det e nog så att de vill sälja mer som sagt.
De har nog gått ihop med alla p-medel företag som gör att man blöder så mycet (som en del gör konstant av pstav, spiral o olika minipiller..:P)
För att försöka komma med ett seriösare svar. Jag antar att blodet utsöndras i mycket små droppar som sedan samlas ihop till en större droppe som får fart att rinna ut. Droppen kommer att följa minsta motståndets lag och hitta den lättaste vägen ut. Nästa droppe komme ratt uppföra sig likadan och blodet samlas på ena sidan av tampongen.
Om någon har en bättre teori får de gärna komma med den.
Ah, Cilota hann producera ett vettigare svar. Tackar för att du löst det här mysteriet.