• Jollboll

Klöver-mjölk

Vad är egentligen Klöver för mjölk? Vi har den här på Ica och det är Arla som gör den. Vad är det för skillnad på den och Arlas andra mjölk?

• Svar på tråden Klöver-mjölk
  • Hint

ett billigare märke bara kanske?

Är det arlas alltså?

Jag har druckit den, den  smakar precis likadant.

• leksakspistol

enda skillnaden är att klöver håller ett par dagar längre. o så är den väl typ 2-3kr billigare med

• Peztis

Undrar också det. Trodde först at det vaar ekologiskt men det stämmer ju inte. Tror jag...

• Masqito

Älskar Klöver-mjölken, den är lite gräddigare än den vanliga mjölken

Med parvel i magen BF 071117
  • LRX

Det är samma mjölk som i ekologisk mellanmjölk fast under ett billigare varumärke.

• leksakspistol

LRX: va? om det är samma som den ekologiska måste den ju ha ett KRAV-märke på förpackningen.

• Jollboll

Man undrar ju varför den är billigare. Vad är "sämre" än vanlig mjölk..?

• tjubanna

Håller med om att klöver-mjölk är gräddigare! Godare i kaffet!

Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you
  • EvaE83

Den smakar grädde tycker jag=)

• Linda1978

Klöver är en färsk svensk mjölk som har högpastöriserats för att uppnå en viss längre hållbarhet. Vanlig färsk mjölk lågpastöriseras vid 72 grader i 15 sekunder. Vissa konsumenter upplever ingen smakskillnad på högpastöriserad mjölk, medan andra upplever en något ?gräddigare? och fylligare smak.

(kopierat från Arlas hemsida)

• Masqito

Linda: Tack för upplysningen! Både jag och min sambo är överförtjusta i den mjölken

Med parvel i magen BF 071117
  • tröttmössa

hej hej... jag har fått höra att det är den mjölken man utvinner från det som blir över när dom gör grädde gräddfil filmjölk etc. därför är den lite gräddigare i smaken men absolut inget fel på den vi har den här hemmma också

Svar på tråden Klöver-mjölk