• Anonym (Chattsex)

Chattsex

Jag har bara en liten undran om vad folk tycker i allmänhet om detta chattande på nätet.
    Jag var tillsammans med en kille som jag träffade på nätet för 2 år sedan.
    Dock inte på samma hemort utan en bra bit mellan våra hemorter.
    Efter ca 1 år tillsammans så kom jag på honom med att sexchatta med en av mina vänner, men hon visste vem det var efter ett tag och "varnade" mig för honom. Dom hade då chattat från och till ett tag.
    Jag blev naturligtvis rasande men förlät honom. (Han hade ju inte varit fysisk otrogen)
    Jag har ckså frågat ett antal vänner, både killar och tjejer om var gränsen går vid otrohet. Fysiskt eller Psykiskt...?
    Tjejer tcker psykiskt och män tycker psykiskt.
    Vad tycker NI???
    Jag tog honom åter på bar gärning för någon månad sen, han erkände först inte men jag vidhöll vad jag visste. Det var samma tjej igen men nu hade han ett annat "nick" så det gick ett tag innan hon kom till mig och sa till mig att han verkar bekant. Jag fick e-postadressen till honom och döm om min förvåning när jag såg att det var min kille. Fy f*n vad jag blev arg. Och min vän blev lika arg hon. Han "blåste" ju henne än en gång. Förmodligen ovetande om att det var samma tjej bägge gångerna.
    Har nu inte träffat honom på ett bra tag och vet inte vad/hur jag ska göra.
    Är riktigt besviken och ledsen för han är/var min stora kärlek. men ska jag leva i detta förhållande och kunna förlåta än en gång.
    Just nu känns det så väldigt fel att förlåta honom. Vet inte hur jag skall göra?
    Visst är det i princip detsamma som en alkis eller en narkoman?

• Svar på tråden Chattsex
  • Anonym

jo visst kan det vara som alkoholmissbruk. han kan inte hålla sig ifrån det fast han lovat å lovat att aldrig osv....

du måste fråga dig själv hur mycket du älskar honom och om plus och minus är värt det.

det finns ju alltid risken att han återfaller, även om han slutar ett tag
    plus att du kanske alltid har misstanken att han återfaller även om han inte skulle göra det.

• Anonym (Ke)

Undrar bara varför man har ett behov av att hålla på och söka andra förhållanden när man redan har ett. Men det är ju min åsikt.
    Hade jag varit du hade jag inte gått tillbaka till honom en 3:e ggn, det var och blir inte något sunt förhållande då. Om den ena parten i ett förhållande hela tiden försöker att leta efter "grönare gräs på andra sidan" som ordspråket säger så finns det ingen anledning att fortsätta enl. mig. Då menar han ju inte allvar med dig verkar det som.

Nä du! Lämna honom och tankarna på honom därhän. Tiden läker såren, jag lovar! Har själv varit i en liknande situation, dock inte via nätet utan irl.

• Fridapida

Ja, han verkar ju vara en riktig "keeper"!

Jag tror de vet svaret själv. Om inte, fråga dig själv frågan "hade du önskat din bästa väninna en kille som din"? Ja... fundera lite du...

• Anonym (Chattsex)

Jag tackar för era bra svar, det är ungefär så jag har tänkt själv.
    Jag har varit med om det tidigare men det slutade i skiljsmässa som tur var...:)
    Jag är oxå inne på att det kommer att fortsätta hela tiden...
    O som alltid så är man ju kvinnan i hans liv....Bullshit säger jag..:)
    Men tack igen, jag tror jag vet hur det blir....
    o det blir som jag o ni andra tycker...Lika bra det..:)

• Anonym

HAr varit tillsammans med en man i 8 år, gift och vi fick 3 barn och under alla dessa år har han chattat och snackat med andra brudar... jag vet inte hur många ggr jag har förlåtit honom... tills i februari då jag fick veta att han åkt iväg för att träffa en brud.. då blev det bajj bajj och finito!!
    Nu ligger vi i skilsmässa och jag väntar bara på lägenhet..

Finns inga som helst känslor kvar mellan oss och han har sagt att han ska leva som singel resten av sitt liv... jo tjena.. i helgen sov han över hos en brud.. som han träffat på nätet..

Så fruktansvärt patetiskt! Gå aldrig på det, 1 gång är 1 gång för mycket, sitt inte som jag efter 8 år!

Svar på tråden Chattsex