• Mamma till 2 guldklimpar

Hur får jag min son att äta fisk(8mån)??

Min ena son bara vägrar äta allt som innehåller fisk.. spelar ingen roll om d burkmat(har testat alla sorter jag vet om) eller hemlagat han tar en sked och sen kniper han igen så jag får göra annan mat..har höllt på o försökt i ca 2 månader, men han vägrar..

är d bara att avvakta och försöka igen???
    Finns d barn som faktiskt aldrig börjar gilla fisk??
    Lite frustrerad...

• Svar på tråden Hur får jag min son att äta fisk(8mån)??
  • kram mamma

Så var min Tindra också. Inget som innehöll fisk dög. Men jag provade då och då och rätt som det var åt hon och nu äter hon det lika bra som all annan mat.
    tror hon var runt 10mån när det släppte....

mamma till wilma 040308 & tindra 060418
  • Mamma till 2 guldklimpar

ok då kanske d passar honom senare me då..*hoppas*

• Sodaspring

Anthony gillade inte heller fisk. Det var först vid 11-12 månader som det började duga. Nu gillar han all fisk t o m sill.

Han är 15 månader.

ღAnthony jan 06ღBebis i magenღ
  • Maria 1976

Vi började med att ge sonen en tesked fisk innan han fick den riktiga lunchen. Efter en vecka ökade vi på mängden så att det var en matsked. Tillsist var vi uppe i en hel måltid med fisk. Fungerade bara med lax. Han vill aldrig ha mer än en halv burk torsk.

• Aprildröm

Min dotter åt heller aldrig fisk när hon var liten. Hon fick kväljningar. Sen har jag provat i  omgångar, men har gett upp! Hon gillar INTE fisk. Hon är 7 år idag.

Mamma till Alva & Tage
  • Floria

MIn 7-månader dotter äter fisk om inte allt smakar fisk. Vi gjorde bl a fiskbullar i små bitar med kokt potatis i bitar samt avokado i bitar. Hon älskade det, och medan hon kämpade för att äta själv så gick det hur bra som helst att få i henne maten. Vi tog dock bort såsen från fiskbullarna för säkerhets skull.

Barnmatsburkar vägrar hon dock...

• Paw Print

Vaiisa kan inte lära sig att äta fisk, jag till exempel har aldrig gjort det, kräks med en gång.

MEN man ska inte ge upp så lätt eftersom fisk är så viktigt för kroppen!

När min son vägrade mixade jag torsk, potatis, morötter och grädde med en stavmixer och spritsade ut i roliga mönster på tallriken.
    Har aldrig sett honom äta så mkt!

Ökade på mängden fisk allteftersom och provade nya sorter.

Idag äter han fisk på vanligt vis utan problem, detta trots att han är den enda i familjen som äter det (min sambo är allergisk)

Svar på tråden Hur får jag min son att äta fisk(8mån)??