• ebben

Tips tack-barn som bara springer iväg vart man än är??

Min son är en väldigt VILD son....har alltid varit.Är nu 2år o9 mån.
    Om man är på en strand så tvärspringer han iväg.....
    Om man är på ett cafe så kan han tvärt hoppa från stolen o springa bort......
    Om man är på stan springer han snabbt iväg......
    O FORT går det!
    Vi har ju en liten på 1½också så man kan ju inte ha ögonen ALLTID på den äldre.
    Han får ju mset sitta i vagn då man är nånstans för att undvika det där......
    Så klart är han "lös" med för att "tränas"-låter illa som att man pratar om ett djur-men jag hoppas ni fattar.
    Det är inte svundsjuka eller så för det är inte på det sättet....Lillebror är så självständig så vi håller mer på med den äldre.
    men HUR ska man få honom att första att han INTE kan springa iväg hela tiden?? vad gör man?
    Vill inte ha koppel på honom då det ser lite illa ut.......
    men gärna TIPS,om nån vet nåt spart man kan säja eller göra??

• Svar på tråden Tips tack-barn som bara springer iväg vart man än är??
  • hampus04

När jag var liten hade jag sele. Det finns fortfarande. Själv så tycker jag att själva bandet till selen är för kort med det går ju göra något åt. Hade det en kortare period åt min son till han förstod vad att jag menade allvar. För det ör ju otäckt om man går på en gata med bilar eller i affär.

• Carro1978

Våran kommer antagligen bli vild, men det behöver ju inte bli så

Vi skojade i alla fall med farmor och sa att hon kunde ha honom i sele och sedan ett flexikoppel till det

Mamma till Rasmus 10 månader & ängeln Gabriel som blev 3½ år!
  • ebben

han är ju pigg o frisk o så pass att han vill gå själv bredvid vagnen-o det vore ju jätteskönt att slippa ha syskonvagn hela tiden......men det måste jag ju ha så man snabbt kan stoppa ner honom om han blir "för vild"!
    en dröm för mig vore att kunna ha en enkalvagn!

• Katjis

Jag har TYVÄRR inget tips, men ville bara säga att min son (2 år) är precis likadan. Kan inte släppa honom med blicken en sekund, för då är han borta. Det enda som hjälper ibland är att "hota" med vagnen om han springer iväg.

• ebben

tänkte ju sälja syskonvagnen ,men kom på att det går ju inte.......måste ju ha den som "säkerhet"!
    fattar inte hur alla andras barn är så "lydiga" o bara går fint .......

• Modesty2000

Mina föräldrar hade sele och koppel på mig när jag var liten...och det gick ju bra ;D!

• ebben

man tänker att "han är ju nästan 3år,det borde ju gå att PRATA m honom,göra upp att han ska vara snäll o inte springa iväg för att det är farligt"! men det går inte,funkar inte.....

• Greten

Såg på stan nyligen en liten kille som hade en nallaväska på ryggen o den var det kopplat "koppel". han gick ganska nära sin mamma, så först såg det ut som om han hade en väska bara, man tänkte inte på kopplet dierkt. Kanske kan va bra o testa att tag, så han förstår att han inte ska springa iväg? Men jag förstår hur du tönker, det ser ju inget roligt ut, men förhoppningsvis så kansked et räcker ett kort tag, så mycket att han förstår att han inte kan springa iväg.
    Eller gå in på knapp.nu där designar man en knapp (pins) som man sen kan sätta på barnen. Jag gjorde en med en bild på mej o min sambo, skrev pappa mob:xxxx-xxxxx mamma mob: xxx-xxxxx Springer barnen bort så kan någon vuxen hjälpa dem o ringa en förälder! Super bra o ha om ska bort till nåt större nöja!

• ebben

Jo,har sett sele på butiker-men gillar det verkligen inte.
    har ju koppel på hunden,känns som att det räcker.......

• Greten

hahaha.... större nöje ska det stå...

Svar på tråden Tips tack-barn som bara springer iväg vart man än är??