• Anonym (äta?)

Gravid och svårt att äta?

Är inte gravid ännu. Men vi försöker. Och igår så slog det mig att barnet måste ju ha näring från mig Fundersam långt borta från verkligenheten Räcka ut tungan 
    Men jag kan aldrig äta frukost, har svårt att äta mejeriprodukter. Det jag kan äta utan problem är olika former av kött. Men jag kan ju inte leva på bara kött om jag blir gravid.
    Börjar känna en aning panik. Hur ska jag kunna börja äta igen?

• Svar på tråden Gravid och svårt att äta?
  • Anonym (vvvv)

gå upp lite tidigare o ät efter 3-4 timmar.. kommer lära dej äta...

• Anonym (08)

Men hur äter du resten av dagen?

Jag är själv inte duktig på att äta och tog upp detta under graviditeten.

Äter aldrig frukost. Ibland hoppar jag över lunch och så blir det bara middag. Ibland kanske jag äter nåt på kvällen. Ja, jag har helt enkelt konstiga mattider. Äter inte heller mycket mejeriprodukter eftersom jag har magproblem.

Tog upp detta med BM när jag var gravid. Naturligtvis var det så att jag skulle FÖRSÖKA att äta bättre och allsidigt, men det ska gå långt innan barnet i magen får näringsbrist eller liknande.

För du svälter väl inte dig själv lr nåt sånt?

• Anonym (äta?)

Nej jag svälter inte mig själv. Isf inte medvetet. Äter kanske vid 6tiden på kvällen. Ibaldn är det enda gången jag äter. Blir det oftast en köttbit lite sås och om jag kan få ner det så blir det 2 potatisar också.

Frukosten går inte för då mår jag jättedåligt efteråt. Har verkligen försökt, men spyr. Om jag någon gång äter frukost så är det vid tolvtiden.

Stiga upp tidigare ger bara upphov till mer problem då jag har sömnsvårigheter. Tar ca 1,5 timme för mig att somna på kvällen och vaknar vid 6tiden. Ibland kan jag sova längre, ibland hela dagar om jag haft jobbiga nätter.

• anq

Om du inte svälter nu fixar det sig då du blir gravid också. Man blir ofta hundrigare.

Dessutom kan en graviditet vända på allt du tror du visste om vad du gillar eller inte.

Jag kunde inte äta rött kött under någon graviditet. (Min dåvarande favorit och jag har fortfarande aversion mot det.)

Helt plötsligt blev jag sugen på broccoli som jag alltid hatat. (Gillar det faktiskt fortfarande.)

Första graviditeten kräktes jag av lukten av choklad. En pralinask kunde vara öppen i ett angränsande rum så hade det gått för långt.

Äter själv knappt frukost utan förmiddagsfika istället.

• Anonym (äta?)

Var samma sak med förra graviditeten. Men kunde då äta yoggi. Men pga att jag is tort sett endast åt yoggi så kan jag verkligen inte äta det nu. Ja jag hoppas det löser sig

Svar på tråden Gravid och svårt att äta?