semper bifidus???
varför ger ni det? är det mot känsliga magar? min son äter semper plus och jag tycker han är så orolig vissa stunder på natten och funderar om det kunde vara ersättningen? Hur märkte ni det på era barn?
varför ger ni det? är det mot känsliga magar? min son äter semper plus och jag tycker han är så orolig vissa stunder på natten och funderar om det kunde vara ersättningen? Hur märkte ni det på era barn?
Bifidus ger man oftast om barn blir hård i magen vilket det kan bli av ersättning. Bifidus innehåller samma som semper välling bara attt man tillsatt laktulos just för mgens skull.Vi använde det med mycket gott resultat
Jag började ge min tjej bifidus igår för hon är stenhård i magen. Blandar 50/50 med babysemp. När jag började ge ersättning gav jag bara baysemp och hon blev hård i magen av det. På BVC rekommenderade dom nan1, när jag gett henne ett helt paket så märkte jag av att hon var ännu hårdare i magen. Så nu ger jag babysemp och bfidus. Nackdelen är att den är rätt dyr då..
Vi fick jätteproblem när vi började med NAN men kolla med BVC för dom har sagt till min kompis att du kan lika gärna ge laktulos i baby semp det blir samma sak och inte lika dyrt.För bifidusen är nästan för dyr men den hjälper ju. Men som sagt kolla med dom för laktulos kan du ge från dag 1 det är ju inget farligt i sig och inte vanebildande heller
Lemolac är för känsliga magar och är kanon bra!
Bifidusen har hjälpt jättebra, har oxå gett henne lite duphalac... Bifidusen är dyrare, men vet att den hjälper iaf...
laktulos måste ordineras av dom på BVC bara...ville ha de till min kille för bifidus e så dyrt å min kille måste ha vartannat mål me den..så min BVC tant ska ordinera de..