• smulan 75

Pass till barn under 1 år? vad kostar det? om mamma o pappa är gifta i vems pass ska barnet stå i? hur länge gäller ett barnpass 5år el?

som rubriken pris? längd? vems pass?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-17 09:54:41:
    Jag måste oxå göra nytt eftersom jag har mitt gamla efternamn på mitt pass (som ogift) så då får jag o sonen göra varsitt pass

• Svar på tråden Pass till barn under 1 år? vad kostar det? om mamma o pappa är gifta i vems pass ska barnet stå i? hur länge gäller ett barnpass 5år el?
  • Den där Linn

400:- Eget pass. längd vet jag inte

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • Den där Linn

Oj, ge oss iaf mer än en minut att hinna svara...

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • braxan70

400 kr.Det varar i 5år och barnet får eget pass.

• skoggie

vi gjorde nyss nya pass. Simon skulle då ha ett eget, inte skrivas in i någon annans. Det kostade som för vuxen, 400 kr. Foto skulle de också ha och hans längd. Vikten tog de dock inte. Vet nte hur länge passet räcker faktiskt. Frågade inte.

• Valkyriah

japp barnet ska ha ett eget pass....

• LindaMarie

Passet ska vara i barnets eget namn. Bada foraldrarna maste skriva pa. Passet ar giltigt i 5 ar och fixas pa Polisstationen

• Busan o tjorven

Det gäller i 5 år. När vi skulle hämta ut passet skulle både mamman o pappan legimitera sig. Spelar nog ingen roll om man är gift eller inte. Kommer inte ihåg vad det kostade.
    Ha en trevlig resa

• Thaleia

Vi har precis skaffat pass till dottern (hon är iof 1,5 år) och har för mig att den kostade 400:-. Hon fick ett eget pass och eftersom hon kan stå själv så gick det bra att mäta henne.

• tokrulle

Dom fotar på polisstationen och du uppger barnets längd när ni gör passet. Kostar 400 kr och gäller i 5 år!

Svar på tråden Pass till barn under 1 år? vad kostar det? om mamma o pappa är gifta i vems pass ska barnet stå i? hur länge gäller ett barnpass 5år el?