Tips på presenter till 1årig kille
Det står helt stilla i huvudet på mig. Vad sjutton ska jag köpa till min son? Han fyller 1 på torsdag.
Det står helt stilla i huvudet på mig. Vad sjutton ska jag köpa till min son? Han fyller 1 på torsdag.
Bamsepussel (så sött från Åhléns)
Hink och spade
Ritblock+kritor
Fina tofflor
Sådan där Mickeylåda- du vet med klossar i olika former som ska passa i en låda med olikformade hål
Bultbräda
Sagobok
Tack!
Bultbräda ska mormor köpa, hink o spade set har jag köpt. Ritblock och sånt har vi. De e så svårt för mycket har han efter sin syster. Så som låda m hål, böcker.
Men alla tips uppskattas och ger inspiration.
Min 1åring är tokig i bilar och leker mest med storebrors garage där man kan köra bilarna + en leksak från Fisher Price Little People som är en nöjespark med bergoch dalbana där man kan köra gubbarna.
En annan hit är liknande bultbräda fast det är hål som man stoppar bollar i och sen slår man med hammare för att få ner bollarna i hålen så de rullar iväg. Är lite lättare att hantera än den klassiska bultbrädan med "spikar"
Vi har ju också äldre syskon, så jag känner igen problemet för man har ju så mycket saker redan. Svårt att hitta något nytt, och onödigt också kan man tycka men man vill ju ändå köpa något till lillebror också såklart!
Min standardtips är alltid lektält och kryptunnel. Äldsta sonen har lekt med det varje dag sen 1-årsdagen Han fyllde 2 år förra månaden.
Lillebror blir 1 år i morgon och jag har fortfarande inte kommit på nåt riktigt bra att köpa... Han ska få en STOR mjukishäst som man kan sitta på. Han älskar gosedjur och den här kan han ju leka med på riktigt. Vi har redan två skottkärror, annars hade han fått en sån. Storebror har lekt jättemycket med sin.
Vill oxå ha fler tips!
Min pojke fyller också 1 på torsdag
Jag har önskat duplo av familjen för det har storebror på 2.5 också användning av. En sån stor duploplatta, en låda med duplo och nån bil eller liknande i duplo. Min store fick Zoo i samma i julklapp och det leker dem mycket med.
Av vänner o så önskar jag alltid kläder, för det används mer och så kan man byta om man hellre vill ha nått annat plagg. Leksaker slits upp direkt ju så de får man behålla.
De flesta småbarns-leksaker har vi ju redan från storebror så saker de kan ha längre fram också. Från oss ska han få regnkläder o stövlar och nått klädesplagg.
* Sparkbil (t.ex BobbyCar)
* Böcker
* CD-skiva med roliga sånger på
* Klossar
* Sorteringslåda
* Bulltbräda
* Drag-leksak
* Snadlåde-saker (hink, spade, kratta, formar mm)
* Barn-tält
* Barnpool
Duplo har massor av kul nu traktor,brandbil,polisbil o ambulans mm. Edvin fick en brandbil o ambulans nu då han fyllde.
Annars har vi allt som en ettåring kan tänkas vilja ha eftersom storasyster fick allt det klassika som spis,bobycar,bultbräda mm....
Mne ett tips är stora saker som cykelsits eller flytväst om man vill ha...allt behöver inte vara leksaker. Vi fick en flytväst till Edvin.
En rolig potta!!! Det har min snart ett-åring önskat sig, det är ju snart pott-tränings-dax!
Finns massor me kul varianter som spelar melodier o så!