• mammaanna79

vad tjänar man som leg.redovisningskonsult el kval.redovisningsekonom?

Funderar p att läsa t ngt annat,e florist å d e ju ingen toppenlön.Dessutom har man ju aldrig råd å åka p semester m familjen å man jobbar ALLTID när alla andra e lediga,dvs helger å högtider!!!Undrar bara om d e en bra lön f ovanstående jobb eftersom d e i stort sett d ende jag kan tänka mej att lägga ner tid å studieskulder p att läsa till.....Tackar i förskott f alla eventuella svar!!!

• Svar på tråden vad tjänar man som leg.redovisningskonsult el kval.redovisningsekonom?
  • Stroja

Jag jobbar som redovisningsekonom på ett medelstort företag och tjänar 24 000 i månaden som ingångslön. Räknar med en löneförhöjning på ca 2 500 nu efter första året.

• mammaanna79

Stroja;Tack f ditt svar!!!D va ju väsentligt mkt bättre bet än jag hade räknat med!!!Men hur e d m arbetstiderna?Hinner man träffa sin familj ngt eller e d perioder där man jobbar över mkt?Vad har du för utbildning?Har hittat en KY-utb i min hemkommun t red.ekonom,funderar om den har ett bra värde när man söker jobb.....

• Stroja

När det är bokslutsperioder så hinner man inte mycket annat än att jobba. Det blir lätt 60 timmarsveckor för mig. Företag har olika många periodbokslut så det är väldigt olika med arbetsbelastningen över året.

jag vet inte hur generell min lön är. jag har kompisar som har mer och kompisar som har mindre. via uthyrningsföretag ligger lönen på ca 22 000. jag bor dessutom i göteborg och i större städer ligger lönerna högre än i mindre.

Jag har läst på universitet diverse ekonomikurser, kanske inte så mycket just redovisning.

• mammaanna79