• Lusan

*Tänkte köpa en skötryggsäck istället för en vanlig skötväska.

Tänkte köpa en skötryggsäck istället för en vanlig skötväska. Verkar smidigast om man t ex bär bebben i sele att ha en ryggsäck istället.
    Är det nån som har ens sådan och har nått possivtivt eller negativt att berätta??
    Vet ju inte vad som är smidigast, vill även kunna hänga den på vagnen.

• Svar på tråden *Tänkte köpa en skötryggsäck istället för en vanlig skötväska.
  • syster mini

Har inte sett någon sådan. Har du så du kan klämma och känna på den? Det är nog det bästa så du kan bilda dig en egen uppfattning om hur den sitter, fungerar och sitter ihop. Jag har en skötväska där skötbädden sitter med kardborre och även om den fäst bra hittills så händer det att det lossnar lite, Tänkte att om ryggan också har kardborre kanske det är lätt att man "skaver upp" så att skötbädden lossnar - om det är någon liknande princip där.

• Lundis

Om jag skulle ge dig ett tips, så hade jag sagt att de korta stunderna som du ska använda bärselen så kan du väl använda en vanlig ryggsäck. Ryggsäcken hänger inte så bra på vagnen. Du kanske har en hemma så slipper du köpa en.
    Jag hade hellre satsat på en bra vanlig skötväska som hänger bra på vagnen och som har bra med fack till alla saker man vill ha med sig.
    Gå in i en butik o be om hjälp.

• Cia o krabaten

Jag köpte en ryggsäck pga att jag har problem med axlarna sen innan och inte behöver extra snedbelastning. Jag provade i butiken att den gick att hänga på vagnen "som vanligt" och det gick bra.
    Dessutom hade den alla fiffiga fack som skötväskor normalt har.
    Har ju inte provat på riktigt än eftersom det inte är dags förrän 15/3.
    Cia

• Vinga1972

Vi tänkte ha både ock. En skötväska som vi beställt med vår BRIO Nova och en skötryggsäck för de promenader man tar i skog och mark med bärselen på.

• Tulsa

JAg planerar att använda sjal isf sele och vagn och ahr köpt en skötryggsäck som även går att hänga på vagn från Quinny. 200kr på babyland med en massa bra fickor innuti.
    Dessutom med skötunderlägg så man inte behöver oroa sig för kalla underlag.

• Måsen

Jag såg en skötryggsäck på en baby-affär för ca 600:- och tyckte inte att det verkade vara någon större skillnad på den och en helt vanlig ryggsäck av lite sportigare modell (förutom priset!). Det var kanske några fler mindre fack invändigt i den och så var det en ihoprullad tunn skötbädd som satt fastspänd under.

Jag tror att vi blivande föräldrar är en tacksam grupp att "lura på " en massa produkter som vi egentligen inte behöver...

• skidan

Jag har en babybjörn hårdväska, den är toppen för att den går att öppna enkelt. Dessutom så ramlar inte flaskor och mat omkring som i ex brios skötväska. Som komplement har jag en babybjörn ryggsäck. Har för mig att den kostar 350kr. Tittade på ryggsäckar i sportaffären och de låg på mellan 200-400kr så jag tycker att det var helt ok med babybjörnen. Dessutom så får man ju med alla fiffiga fack. Ryggsäcken går att hänga på en paraplyvang annars kan man lägga den under vagnen. Har sett att det finns bättre ryggsäckar på www.barnbutiken.net men då är de dyrare.

Svar på tråden *Tänkte köpa en skötryggsäck istället för en vanlig skötväska.