• FruMarie

Recept för gravida :-)

Hej alla gravida

Hoppas ni och era magar mår toppen denna underbara dag
    Jag tänkte vi skulle kunna samla lite recept till oss gravida som vi kan frossa i.
    Jag älskar mat och matlagning och igår blev jag sååå sugen på kinamat, så jag gjorde eget, som blev så gott.

Kom med era smarriga recept

Recept: Ca 4-6 portioner (beroende på hur hungrig man är)
    Kokt ris 5 portioner
    4 Kycklingfileer
    3-4 dl skalade, frysta räkor (beroende på om dem är stora eller små)
    1 kokosmjölk
    1 pkt wookmixgrönsaker
    1 pkt kinasås (bluedragons, jag valde Oyster och vårlöksmak)

Skär kyckling i mindre bitar och stek dem med lite krydda på, tex kycklingkrydda
    Lägg dem i en står skål sålänge
    Stek dem frysta räkorna i curry tills allt vatten har dragits ur dem, och häll allt detta i skålen med kycklingen
    Stek wookgrönsakerna tills dem är klara, blanda i kycklingen, räkorna, kokosmjölken och Kinasåsen och låt detta puttra på svag värme 5-6 min.
    Servera med ris

Smaklig måltid

Vi ska få bebis BF 18 December 2007
  • Svar på tråden Recept för gravida :-)
  • S  a  g  a

Låter kanongott!!!

Tack, det ska jag prova. Hoppas att det kommer in fler recept. Alltid kul med nya idéer. Jag slänger in recept jag med när jag kommer på nåt bra. Skrattande

• FruMarie
    S a g a skrev 2007-04-17 22:39:28 följande:
    Låter kanongott!!! Tack, det ska jag prova. Hoppas att det kommer in fler recept. Alltid kul med nya idéer. Jag slänger in recept jag med när jag kommer på nåt bra.
    Åhh vad kul
    Ja det blev riktigt gott
    Man föråt sig ha ha
  • Disela

har massa recept på datorn, om någon är intresserad är det bara att fråga så kan jag skicka ett. Har massa blandat, allt från godis till fisk.

Väntar på Krypet
  • FruMarie
    Disela skrev 2007-04-18 11:17:48 följande:
    har massa recept på datorn, om någon är intresserad är det bara att fråga så kan jag skicka ett. Har massa blandat, allt från godis till fisk.
    Jag vill gärna ha några..
    Gärna något med godis, och kött. Jag ÄLSKAR kött
Svar på tråden Recept för gravida :-)