• NightmareQueen

Vilka är Norrköpings bästa skolor åk 5

Min 11 åring börjar åk 5 till hösten och då har vi flyttat till Norrköping. Vad ska man välja för skola. Har tittat lite på Rudolf Stierna och Skattkammarön (båda verkar lovande, har du ditt barn där så berätta vad du tycker)vad finns det mer ...

Jag vet att det är ni som vet bäst, ni känner era ungar och vet hur ert barns skola funkar.

Jag efterlyser gärna en mindre klass där det finns gott om plats för alla elever. Min son behöver lite extra hjälp ibland då han har lite svårt med koncentrationen samt är i en ålder då livet börjar bli komplicerat. Att då mitt i allt flytta och byta stad är ingen dans på rosor. Minsta lilla knyst om att en skola har problem med mobbing och jag drar örona åt mig.

• Svar på tråden Vilka är Norrköpings bästa skolor åk 5
  • Mirakel händer

Har ingen erfarenhet av de skolor du nämner. Men min syster har sina två döttrar på Larssons skola http://www.vittra.se/. Hennes minsta dotter ska börja seårs där till hösten. Henens båda döttrar trivs kanon bra där, de båda var mobbade i skolan de gick i innan.

Min son går just nu på Matteusskolan.... i intregrerad klass med barn med ADHD/DAMP. Men till hösten ska han börja i Skarphagsskolans grundsärskola pga att han har fått en annan diagnos och han komemr ingen vart i läarndet där han går nu. Innan han började i den lilla gruppen så gick han på Folkparksskolan coh det var ingen hit för barn med särskilda behov.

Längtar...
  • NightmareQueen

Tack för tipset Camilla. Ska kolla upp.

Fler svar vill jag ha....

• Mirakel händer
    NightmareQueen skrev 2007-04-17 15:21:48 följande:
    Tack för tipset Camilla. Ska kolla upp. Fler svar vill jag ha....
    lycka till i dit sökande...
    Längtar...
  • NightmareQueen

det går fort undan

• Lia85

Min son Gabriel ska börja på skattkammarön i höst (6-års)
    Jag har varit där och hälsat på, både Gabriel o jag trivdes med en gång. Pedagogiken verkar bra, personalen trevlig, bra gård, fina lokaler och bra mat =)

Annars rekomenderar jag hagaskolans musikklasser, gick där själv. Jättebra och roligt!

• NightmareQueen

Lutar åt något i den stilen Lia85. Har kontakt med skolan.

• NightmareQueen

envis och puffar upp

• NightmareQueen

Dessa skolor ligger i samma område som vi bor.

Gustaf Adolfsskolan 1-6 (denna känns positiv för mig, litteratur och dans från åk 6)

Mosstorpskolan (det står skärblacka på eras egen sida men på kartan nära oss ???)

Kvarsebo 1-6 (Skolbarnomsorg erbjuds elever 6-9 år, vid behov även 10-12 år, inskrivna i Kvarsebo skola.)

Ruddamms ?

Oxelberg, ligger lite utanför vårt direkta område men är ändå i närheten, är av intresse.

• NightmareQueen

Nehe... det gick inte att få svar.
    tack för dom svar jag fick, tack för hjälpen Lias och Camilla.

Svar på tråden Vilka är Norrköpings bästa skolor åk 5