• IddeGirl

Hipps potatis/majs/kalkon pure...

Min son är 7 ½ månade och gillar inte att äta. De är lika  jobbigt varje gång men nu har vi kommit på att en sak han gillar att äta är Hipps potatis och majs pure med kalkon.
    Den är från 6 månader men den är ju så lös. Jag ser deninte som pure utan mer som en soppa. Ska den verkligen vara så lös? Hur ska han lära sig att äta grövre mat och mat med bitar när han bara äter de där??

• Svar på tråden Hipps potatis/majs/kalkon pure...
  • Fru Indosaurie

kan du inte tillsätta lite mer potatis då? eller något annat med lite bitar i.
    Vet inte hur just den är i konsistensen, våran dotter åt dock bara helt utan bitar till 8 månader, hon vägrade bitar.

• Beckah82

Har du spis? kastrull? Mixer/matberedare?

Köp majs, potatis, kyckling eller kalkon.

Koka var för sig och lägg i matberedaren och flisa sönder i önskad storlek. En skvätt smör, en liten mängd grädde, kanske lite kokt morot, lite lite buljong...

Så har du en likadan gryta där du själv bestämmer fasthet och storlek på bitar

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Jasusu

Har du provat att lägga fram plockmat?

Små bitar som han kan få i sig.
    Dock så tycker jag inte att du ska stressa...det kommer ska du se.
    Han är fortfarande lite.
    Det är först nu mitt ban börjar äta mat med bitar i...snart 11 månader.
  • nelami

Låt honom äta det han gillar är mitt tips! Och för att lära sej äta bitar är det jättebra att ge små bitar av mjukt bra, frukt eller sånt som dom får plocka med själva..Det ska vara kul med mat och inte ett tvång.
    Köpte mååånga burkar spaghetti och köttfärssås till dottern ett tag, hon gillade nästan bara det. Men nu äter hon det mesta igen. Det går i perioder. Bitar har hon också lärt sej äta, tack vare att hon fått plocka själv.

De kan dessutom vara lite anti skedar i den åldern har jag fått höra.

• nelami

*mjukt bröd skulle det såkalrt stå

Svar på tråden Hipps potatis/majs/kalkon pure...