• Sudnil

Hyra eller köpa babyskydd?

Vad är smidigast att göra?
    Vi kan hyra babyskydd från barnaffären. 500kr för åtta månader + 500 i depostion.
    Dom säljer även babyskydd för tusenlappen.

Hur hade ni gjort?
    För/-Nackdelar med att hyra/-Köpa?

• Svar på tråden Hyra eller köpa babyskydd?
  • LillaÄrtan

Köpa helt klart...

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071026 ~
  • IdaB

Jag hade då köpt om jag vore er!

Vi tänkte hyra denna gång då vi sålde det förra skyddet men har bestämt oss för att köpa en såndär stol som man kan ha från första början o framåt i stället!!

• Hanna36

Vi har hyrt båda gångerna.. sista gången var på NTF, bara 300 kr för 9 månader!! Kanon!!
    Jag tycker det är för mycket pengar att lägga på att köpa en ny, man byter ju ofta ganska fort!

• IdaB

Hannapanna... åhh vad billigt! Tyckte att jag hade kollat runt på de flesta ställen o har fått prisuppgifter på ca 100/per mån, men det där var ju ett kanon pris juh!! *funderar på att hyra nu igen*

• mammatillpojkar

vi hyrde vårat från sjukhuset (tror det kostade typ 200 kr för 9 månader)

• lumman

Även vi gjorde som HannaPanna och hyrde på NTF. Hade tur och fick ett pinfärskt exemplar, direkt ur plasten, för 300 kr/9 månader.
    Lycka till!
    /lumman

• lilllinda

Om det är ett nytt babyskydd hade jag kunnat tänka mig att hyra, men inte om det redan är använt. Man vet inte vad det har varit med om tidigare.
    Vi köpte vårt babyskydd.

• betsla

Vi hyrde vårt från Barnens Hus, funkade jättebra!

܍ mamma till Tova, född 050104 ܍
  • Ninette

Vi köpte till vår äldsta (kostade 1200 om jag minns rätt), lånade ut till två kompisarpar (och fick en hundralapp som tack av båda) och använde samma till lillasyster. Sålde det sedan för 500. Så sammanlagt kostade babyskyddet oss 500 till båda barnen.
    Och då fick vi ett som vi ville ha (ville ha ett med bas). Så jag skulle nog ha köpt ett och antingen sålt det eller sparat till ev syskon.

• ejja81

hyrde 300 kr för 9 månader  super bra,skall köpa ny nu,,kan även hyra för 99 kr månaden i 36 månader,,så får se hur man gör

• JuniMammaLKPG

Det är väldigt lätt att sälja babyskyddet när man är klar med det, många som vill ha på blocket.

• Mollymajs

Vi hyrde från babyproffsen i kalmar för 380 kr i 9 månader vårat va helt nytt och de använd annars max två gånger innan det skrotas eller va de gör med det.

• Zizter

vi hyrde från NTF för 300kr i 9 månader!! bättre att hyra! vi fick alldelens nytt babyskydd.. dom har ju alltid nya i lager så det är ju bara att be om att få nytt! babyskyddet använder man ju så kort tid! bättre att satsa pengarna på nästa stol som är lite dyrare.. så nu har vi köpt en Britax two way plus och den kan vi ju använda många år framåt..

Vem behöver dokusåpor när familjeliv.se finns????
  • Stora

Köp begagnat. babyskydden är ofta bara använda ett par månader så man kan få "årets" för halva priset. Runt 700 kr ligger de ju på på tex Blocket. Bilstol skulle jag kanske inte våga köpa men babyskydden är ju så nya.

Svar på tråden Hyra eller köpa babyskydd?