• greeneyes

vilken gravid-försäkring är bäst TH eller Skandia?

Halloj!
    Har börjat kolla lite på det där med gravid-försäkringar och har sett att både Trygghansa och Skandia erbjuder två varianter. Dels en gratis, dels en som kostar. Men vilken är bäst? Och är de värda tillägget?

BF 31/8 2007
  • Svar på tråden vilken gravid-försäkring är bäst TH eller Skandia?
  • FamHull

Jag har tecknat TH, den som e gratis, än så länge. Ska byta till den andra framöver. Har även fyllt i papper för att byta till deras livförsäkring på mig själv och ska ha deras barnförsäkring på den lill* sen oxå.

• shrek 2

har TH till alla min barn,, vet inte dockinte om de e bäst men de har vi iaf

• Snorky

Skandia har nyss kommit med sin gravidförsäkring så jag har ingen aning om den. Jag har alltid tecknat gratisförsäkringen hos Trygg hansa under mina två graviditeter. För sen har jag en separat sjuk- o olycksfallsförsäkring hos trygg hansa och jag tycker det räcker. Så det beror väl på hur man är försäkrad annars skulle jag säga. Mina två barn är nu också försäkrade hos Trygg hansa.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • D S

Jag jämförde den försäkring som kostar hos Skandia, TryggHansa samt Folksam och tyckte Folksam var mest prisvärd. Om jag minns rätt så kostade TH och Skandia ungefär samma men det ingick olika saker (mindre hos Skandia tror jag). TH och Folksam hade nästan samma innehåll, någon (för mig mindre) skillnad, som täcks av min vanliga försäkring, och Folksam var betydligt billigare. Valde Folksam, som ni kanske redan förstått, vad gäller den kostnadsfria så minns jag inte men det går att skriva ut sammanfattning av villkoren så man lätt kan jämföra.

• greeneyes

D S : tack för ditt svar, ska kolla Folksam, visste inte ens att de har gravidförsäkring. Har ju dem som hemförsäkring också.

BF 31/8 2007
  • D S

Hej, såg precis att jag svarade på en annan av dina frågor!

• UppIDeBlå

det viste inte jag heller att dom hade förren ja kom förbi två olika försäkringsbolag som hade graviditets försäkring så ja tittade på deras hemsida. har folksam med dom hemförsäkrinng så ja tog dem pga. sen andra som har andra försäkrings bolag kan ju bara titta på deras hemsida och kolla om dom har graviditetsförsäkring tror dom flesta har det nu.

• FamHull

Hör dig för här på FL angående Folksams försäkringar i övrigt. Har hört att dom e snåla på att betala ut pengar ibland om det skulle hända nåt. Har oxå lite försäkringar därigenom, får det genom facket, men har "peppar peppar" inte behövt använda dom än. Så detta e bara vad jag har hört. Men kan ju va värt att kolla upp i alla fall.

• greeneyes

Jag har läst villkoren lite närmre nu. Jag tycker att den enda stora skillnaden mellan dem är:
    * att Folksam INTE ger ersättning till mamman vid medicinsk invaliditet medan TH & Skandia ger upp till 400 000 om det är pga olycksfall.
    * Skandia har INTE dösfallsersättning för varken mamman eller pappan, vilket TH & Folksam har för båda (10 000kr)

BF 31/8 2007
Svar på tråden vilken gravid-försäkring är bäst TH eller Skandia?