• Vifsla

Varför måste man ha fast telefoni för att få bredband?

Ja varför är det så?

• Svar på tråden Varför måste man ha fast telefoni för att få bredband?
  • ZezzA80

det måste du inte..du kan ha com hem åxå för datorn då får du fast lina genom det OCH telefon om du vill ha men man kan ha bara bredband

• idiblon

Det måste du inte. Det har inte jag.

(Har bbb.)

• Pumpkin

Vart har du fått den informationen ifrån? För det måste man inte alls.

• danitra

Vet inte, så är det inte för oss.

• Vifsla

Ok för överallt där jag läst så har jag uppfattat det som att man måste ha hemtelefon för att kunna ha bredband.

• Verkligen

nej, har oxå bredbandsbolaget... men ingen hem tele..

(¯`°?.¸ ♥ Sarah och Darko ♥ ¸.?°´¯)
  • Catch

Är det för ADSL du menar kanske? ADSL går ju via telejacket...

• Livets Lycka 08
    Catch skrev 2007-04-17 21:00:07 följande:
    Är det för ADSL du menar kanske? ADSL går ju via telejacket...
    Undrar ochså samma sak, om man har ADSL behöver man då telefon ?
  • Majken

Ja, ska man ha internet via ADSL så behöver man en fast telefon för det går ju genom telefonjacket.

Love my M-girls
  • Catch

Åh men titta, alltid lär man sig något nytt!

http://www.bredband.com/wps/portal/!ut/p/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLN4p3NwXJmMUbxxsDWcgiBvGOcAFfj_zcVP0goESkOVDE10M_Kic1PTG5Uj9Y31s_QL8gNzSi3NvREQBUXn2d/delta/base64xml/L0lJSk03dWlDU1lBIS9JTGpBQU15QUJFUkVSRUlrLzRGR2dkWW5LSjBGUm9YZnJDRUEhLzdfMl9NSC82?WCM_PORTLET=PC_7_2_MH_WCM&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/b2/privat/bredband/viatelejacket/utanteleabonnemang/´

Förbannat lång länk, men ändå...

• Catch

Äh, gå in på Bredbandsbolagets hemsida, klicka sedan på Bredband och gå sedan vidare och klicka på Via telejacket. Där under står det info om Utan teleabonnemang.
    Hittar du?

• septbebis

Jag har också internet men ingen fast telefoni.

• idiblon

Majken: "Ja, ska man ha internet via ADSL så behöver man en fast telefon för det går ju genom telefonjacket."

Nej, man behöver inte ha fast telefoni för det. Däremot kan man komma att behöva betala nätavgift som man slipper om man har hemtele. Jag har ADSL genom telejacket utan att ha fast telefon.

• Venusmannen

Och i praktiken brukar "nätavgiften för kopparaccess" vara i nivå med den fasta avgiften för ett telefonabonnemang.

Anledningen till avgiften är ju kostnader för nätets underhåll m.m.

• idiblon

Venusmannen: Tja, fast beroende på hur brett band (jag kan inte slänga mig med termerna! ) så kan man dra av kostnaden för nätavgiften.

• Nicke

BBB hyr ledningarna av Telia.. därav "nätavgift för kopparaccess" :)

• idiblon

Jag menar att ehm... Om jag har 8Mbit istället för 2Mbit med bbb så blir det samma pris för att jag slipper betala nätavgiften om jag har 8. Eller nåt.

(Tror jag. )

Svar på tråden Varför måste man ha fast telefoni för att få bredband?