Hur kan man piffa upp ravioli?
Ja sån där på burk..
Kan man göra något roligt med den, krydda lite extra och kanske nåt mer?
Någon som har tips?
Ja sån där på burk..
Kan man göra något roligt med den, krydda lite extra och kanske nåt mer?
Någon som har tips?
Slänga och laga annat??
lite ruccolasallad, lite parmesan på
Seta
Haha
jo...
du kan lägga det i en ungsform med lite extra kryddor..lite vitlök och så strör man lite ost över och ställer in i ugnen en stund tills osten har smält!! servera med en grön sallad=) SMAKLIG MÅLTID
Extra tomatpure och ett stänk ättika eller vinäger.
Tomatsåsen brukar vara rätt kass!
Jo tomatsåsen är ju som den är, därför jag tänkte piffa upp den
Tack för era tips
De få gånger jag serverar det till lunch till barnen brukar jag slå i en skvätt matlagningsgrädde i såsen för att den ska bli lite "lenare" och så kryddar jag extra.
SoTo
instämmer....
f´låt, fick akut dyslexi....
SeTa, menade jag...
Jätte gott med pesto och cream fresh och en sallad till det.
Tomatpuré, massa oregano sån där torkad, lite örtsalt och sweet chilisås och så ost på och in i ugnen.
En liten blandning av allt Ska göra så här i fortsättningen
Jag brukar blanda i lite tomatpuré, sambal oelek, vitlök och toppa med riven parmesan. Då går det ner!
Jag brukar blanda göra en tomatsoppa på burktomat med ärtor, lök och massor av vitlök i, Krudda med svartpeppar, tabasco och oregano, och precis mot slutet hälla i raviolin så den hinner bli genomvarm.
Hacka i lite purjolök och toppa med färskkliptt persilja. Så blir det nån mysko minestronesoppevariant av det.
Eller, som flera tipsat om ovan, göra en pastagratäng!
Den är perfekt precis som den är på burk. Varför ändra på ett vinnande koncept? Om båten inte sjunker, varför lägga stenar i den? Om ballongen flyger, varför hoppa ut? Om flotten flyter, varför då simma i land?
Tabasco och riven ost piggar upp det mesta :D