• mooon

Hur kan man piffa upp ravioli?

Ja sån där på burk..

Kan man göra något roligt med den, krydda lite extra och kanske nåt mer?

Någon som har tips?

• Svar på tråden Hur kan man piffa upp ravioli?
  • Kanelflicka

lite ruccolasallad, lite parmesan på

• jingyang

du kan lägga det i en ungsform med lite extra kryddor..lite vitlök och så strör man lite ost över och ställer in i ugnen en stund tills osten har smält!! servera med en grön sallad=) SMAKLIG MÅLTID

• isisisis

Extra tomatpure och ett stänk ättika eller vinäger.
    Tomatsåsen brukar vara rätt kass!

• mooon

Jo tomatsåsen är ju som den är, därför jag tänkte piffa upp den

Tack för era tips

• Honeymother

De få gånger jag serverar det till lunch till barnen brukar jag slå i en skvätt matlagningsgrädde i såsen för att den ska bli lite "lenare" och så kryddar jag extra.

• Trinitario

Jätte gott med pesto och cream fresh och en sallad till det.

Satan den allsmäktiga -the one and only!
  • mooon

Tomatpuré, massa oregano sån där torkad, lite örtsalt och sweet chilisås och så ost på och in i ugnen.

En liten blandning av allt Ska göra så här i fortsättningen

• Pokergirl

Jag brukar blanda i lite tomatpuré, sambal oelek, vitlök och toppa med riven parmesan. Då går det ner!

• annca

Jag brukar blanda göra en tomatsoppa på burktomat med ärtor, lök och massor av vitlök i, Krudda med svartpeppar, tabasco och oregano, och precis mot slutet hälla i raviolin så den hinner bli genomvarm.
    Hacka i lite purjolök och toppa med färskkliptt persilja. Så blir det nån mysko minestronesoppevariant av det.

Eller, som flera tipsat om ovan, göra en pastagratäng!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Ravioliärgott

Den är perfekt precis som den är på burk. Varför ändra på ett vinnande koncept? Om båten inte sjunker, varför lägga stenar i den? Om ballongen flyger, varför hoppa ut? Om flotten flyter, varför då simma i land?

Svar på tråden Hur kan man piffa upp ravioli?