• LillaMiss Piggy

Hjälp ska gå in nya skor.Hur gör man?

Tro det eller ej så har jag ALRIG gått in nya skor. Har köpt, tagit på dom och bitit ihop när skavsåren och blåsorna kommit

Nu är jag fornuftigare. Ska om exakt en vecka använda nya skorna. Kommer få stå en hel del och gå lite oxå.

Så...hur går man in nya skor?

• Svar på tråden Hjälp ska gå in nya skor.Hur gör man?
  • Fidelis ad urnam

det är just det du har gjort alla gånger innan.
    Att gå in ett par skor är att gå i dem, plåstra fötterna, gå skavsår och bita ihop.

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Thursday

Fast jag brukar nog gå in skor genom att använda dem en stund varje dag, och byta innan jag får skavsår, alternativt om det är uppenbart vart skavsåren kommer att komma plåstra om fötterna först för att slippa

• galax

Om det är skinnskor så har jag ett supertips!
    Man kan stryka över hälen/tån eller vad det nu är som skaver med ett stearinljus. Stearinet mjukar upp skinnet och gör det lättare att töja när man går in dem.

• isisisis

Jag såg att det fanns små gelelappar i 5 olika varianter att sätta i olika sorters skor.
    De fanns på Ica maxi.

Har jag aldrig sett förut och jag får alltid skavsår,så jag ska köpa!

• SystraMi

Min syster har lärt mig att trycka och böja och grejja med hälen på nya skor, tills de mjuknat lite, då slipper man iaf skavsår på hälen!
    Själv funderar jag på att vaddera några av mina värsta tåmassaker-sandaler med skumgummi... kanske blir fult men jag kan ju ändå inte använda dom!

• SystraMi

isisisis - kan man sätta dom på sandaler med ett smalt band över tårna? Har ett par jättefina såna men de orsakar verkligen blodbad...

• sockerflicka

Dra på ett par blöta/fuktiga strumpor och gå runt i skorna hemma och filura tills de torkar. De passar perfekt sen!

• SystraMi

isisisis - vad bra! då ska jag köpa såna nästa gång jag handlar

• isisisis

Jag ska börja med sockerflickas tips,sen ska jag gå vidare med lapparna!
    Har ett par dösnygga fotdödare som jag köpt i Lissabon.
    Knappt använda!
    Tror det behövs dubbla resurser på dem!

• LillaMiss Piggy

Någon annan som vet om man kan man ha blöta strumpor i satin/satäng skor?

• sockerflicka

Nja, jag vet inte om jag skulle våga i sådana skor. Fast egentligen, det är ju bara vatten. Men det tål de kanske inte?

Svar på tråden Hjälp ska gå in nya skor.Hur gör man?