När kan man börja gå till Öppna förskolan? (stockholm)
Jag bor på södermalm i stockholm, vilka öppna förkskolr finns och hur tidigt kan man börja gå dit? tacksam för alla svar!
min son är 1 månad och 2 dagar.
Stockholm är jag inte hemma i när det gäller Förskolor. men visst kan du börja gå redan nu om du vill. Det är bara mysigt och trevligt att vara där. Pröva gärna olika, du kanske hittar en favorit.
Någon som vet vilka som finns? har sökt på stockholm.se men det står inget där...
Om du kollar här: stockholm.se/Extern/Templates/ServiceGuide.aspx
och väljer huvudområde = barnomsorg och service = öppen förskola så kan du sen välja stadsdel.
Kolla om de har någon bebis-dag. Det brukar inte funka så bra för riktigt små med de större barnen. Dessutom är smittorisken rätt stor...
Man får gå hur tidigt som helst det är upp till dig när du känner för att gå ut & träffa
folk :D
Vi började gå när Esias var dryga månaden.. Här på Arbetargatan,Kungsholmen har de sk. babyöppet. Detta innebär att det är barn upp till 9-10 månader, eller när dem börjar härja allt för mycket ;)
Jag började gå på Öppna förskolan då min dotter var ca 1 månad, dock på deras "unga mammor grupp". Har inte varit på den ordinarie verksamheten ännu.
Det finns iaf Öppen förskola här i Midsommarkransen och i Aspudden. Men finns säkert någon där på Södermalm. Fråga på BVC, de kanske vet.
Vi går till öpna förskolan i Blecktornsparken - Superbra Min yngsta kille är 7 månader och sitter glatt i sandlådan och strålar av lycka när han får känna sanden mellan fingrarna.
Vart på Söder bor du?
Det finns en i Björns trädgård åxå men vi föredrar "Bleckan"
Smittorisk är ingen fara där, man är utomhus och onsdagar är det korvgrillning och fredagar våfflor. Kanske är din bebbe fortfarande riktigt liten? Då kanske det passar bättre med en inimhus-öppen-förskola för er än så länge.