• Snussi
    Äldre 18 Apr 08:11
    18091 visningar
    19 svar
    19
    18091

    Helosan eller Bepanthen till tatuering?

    Vilken smörja är bäst att använda när man tatuerat sig? Helosan eller Bepathen? Eller annan?

  • Svar på tråden Helosan eller Bepanthen till tatuering?
  • Äldre 18 Apr 08:11
    #1

    helosan..

  • Nadde8­1
    Äldre 18 Apr 08:13
    #2

    Bepathen använde jag sist jag tatuerade mig för tatueraren sa att det var den jag skulle använda!

  • Mamman­seko
    Äldre 18 Apr 08:13
    #3

    Jag har använt Helosan båda gångerna, det har juh antiseptiska egenskaper.

  • dramaq­ueen
    Äldre 18 Apr 08:14
    #4

    helosan är det bästa.


    det är en MOLLY!
  • Äldre 18 Apr 08:14
    #5

    jag har använt helosan alla 7ggr jag tatuerat mig just för att den är antiseptisk

  • geting­midja
    Äldre 18 Apr 08:15
    #6

    Helosan är den jag fått råd om att använda.


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Snussi
    Äldre 18 Apr 08:17
    #7

    Okej! Då ska jag nog köra med Helosan... Om inte herr tatuerare säger nåt annat klokt! Ska tatuera mig idag kl 13!

  • Nadde8­1
    Äldre 18 Apr 08:18
    #8

    mina 4 sista har jag fått rådet att använda bepanthen har funkat jätte bra och inga kliningar alls som förut med andra krämer! men prova båda och se själv vilken du tycker om eller ta den som tatueraren sa att du skulle använda

  • Underv­erket Tims mamma
    Äldre 18 Apr 08:28
    #9

    Båda är bra, har själv använt dom. Det sägs att bepanthen läker såren snabbare vilket kan riskera att det blir fläkar på tatueringen (inget jag märkt eller hört/sett personligen) men jag gillar bägge.

  • Äldre 18 Apr 08:37
    #10

    jag har använt helosan alla 11 ggr. Min sambo fick någon annan salva på minitub när han tatuerade sig sist. Men jag minns inte namnet på den.

  • Erica med c
    Äldre 18 Apr 08:40
    #11

    Min kille är alldeles nytatuerad & han fick rådet att använda helosan dom första dagarna & sen gå över till jukonsalva..

  • Nisses lada brinne­r
    Äldre 18 Apr 08:42
    #12

    Dom säger nog olika, sist jag gaddade mig (3 mån sen) sa han att absolut inte Helosan, så jag fick nån annan liten tub.

  • Katha
    Äldre 18 Apr 08:42
    #13

    Har använt bägge, dom första tatueringarna för ex antal år sen helosan, dom sista på senare år Bepathen. Tycker den sista är bättre.

  • Äldre 18 Apr 14:31
    #14

    Jukonsalva sa min tatuerare

  • Valkyr­iah
    Äldre 18 Apr 14:33
    #15

    har alltid använt helosan,även min sambo som är VÄLDIGT gaddad och det har funkat utmärkt...

  • liin
    Äldre 18 Apr 16:45
    #16

    Alltid Helosan här...

  • Snussi
    Äldre 18 Apr 17:01
    #17

    Nu är tatueringen gjord! Köpte Helosan... Det var det han rekomenderade... Finns bild i mitt galleri för den som vill se...

  • MajaLa­rsson
    Äldre 18 Apr 17:03
    #18

    jukonsalva använde jag andra gången - toppenbra!

  • blonde redhea­d
    Äldre 18 Apr 17:03
    #19

    Bepathen!!!

    Helosan används knappt längre, trodde alla tatuerare slutat rekommendera den salvan.

    Helosan är en spensalva och lägger sig som en hinna..

Svar på tråden Helosan eller Bepanthen till tatuering?