Helosan eller Bepanthen till tatuering?
Vilken smörja är bäst att använda när man tatuerat sig? Helosan eller Bepathen? Eller annan?
Vilken smörja är bäst att använda när man tatuerat sig? Helosan eller Bepathen? Eller annan?
helosan..
Bepathen använde jag sist jag tatuerade mig för tatueraren sa att det var den jag skulle använda!
Jag har använt Helosan båda gångerna, det har juh antiseptiska egenskaper.
helosan är det bästa.
jag har använt helosan alla 7ggr jag tatuerat mig just för att den är antiseptisk
Helosan är den jag fått råd om att använda.
Okej! Då ska jag nog köra med Helosan... Om inte herr tatuerare säger nåt annat klokt! Ska tatuera mig idag kl 13!
mina 4 sista har jag fått rådet att använda bepanthen har funkat jätte bra och inga kliningar alls som förut med andra krämer! men prova båda och se själv vilken du tycker om eller ta den som tatueraren sa att du skulle använda
Båda är bra, har själv använt dom. Det sägs att bepanthen läker såren snabbare vilket kan riskera att det blir fläkar på tatueringen (inget jag märkt eller hört/sett personligen) men jag gillar bägge.
jag har använt helosan alla 11 ggr. Min sambo fick någon annan salva på minitub när han tatuerade sig sist. Men jag minns inte namnet på den.
Min kille är alldeles nytatuerad & han fick rådet att använda helosan dom första dagarna & sen gå över till jukonsalva..
Dom säger nog olika, sist jag gaddade mig (3 mån sen) sa han att absolut inte Helosan, så jag fick nån annan liten tub.
Har använt bägge, dom första tatueringarna för ex antal år sen helosan, dom sista på senare år Bepathen. Tycker den sista är bättre.
Jukonsalva sa min tatuerare
har alltid använt helosan,även min sambo som är VÄLDIGT gaddad och det har funkat utmärkt...
Alltid Helosan här...
Nu är tatueringen gjord! Köpte Helosan... Det var det han rekomenderade... Finns bild i mitt galleri för den som vill se...
jukonsalva använde jag andra gången - toppenbra!
Bepathen!!!
Helosan används knappt längre, trodde alla tatuerare slutat rekommendera den salvan.
Helosan är en spensalva och lägger sig som en hinna..