• lillaälgfrun

Andningslarm, Bra eller dåligt???

Ni som har haft andningslarm till era barn, tyckte ni att det va bra eller dåligt?
    Vilket märke hade ni? Ska ni ha det till nästa barn?

De första 3 månderna sov jag i princip inte för att jag var så rädd att min dotter skulle sluta andas, så denna gången tänkte jag ha ett andningslarm. Men jag har hört både bra och dåliga erfarenheter och nu skulle jag gärna vilja höra era.

• Svar på tråden Andningslarm, Bra eller dåligt???
  • Kristin24

köp och prova...alla tycker ju olika. Vi har inte behövt det, eftersom hon alltid sov vid mina bröst

Go och glad Kexchoklad
  • lillaälgfrun

Jo, men det e ju enklare att få en uppfattning om vilket som är bra/dåligt om man får höra andras åsikter

• Kristin24

ja det är klart

Go och glad Kexchoklad
  • Lillflickan

Jag köpte ett larm för att slippa oroa mig. Skaffade Babysense II.

Har aldrig fellarmat (mer än när vi glömt stänga av det innan vi lyft ur damen).

Sover bättre än någonsin

Skulle jag skaffa fler barn skulle jag sbsolut ha larm till dom med.

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Paw Print

Min BM sa att hon tyckte det var onödigt. Hon sa såhär "De tjuter för minsta lilla, även när det eg. inte är ngn fara, så då får man inte sova ändå. De barn som dör i plötslig spädbarnsdöd går ofta inte att rädda, även om man upptäcker att de slutat andas tidigt".
    Du gör givetvis som du vill, men jag håller med BM om att det bara är en onödig utgift.

• Lillflickan

Precious Alva: Då tycker jag din BM ska läsa på.
    Dom tjuter inte för minsta lilla. Dom tjuter när barnet inte andas, eller andas väldigt långsamt.
    Ofta när det tjuter vaknar barnet till och andas av sig själv.
    Annars ska man göra HLR på barnet samt ringa ambulans.

Såklart går det att rädda ett barn som drabbas av PSD. Om man upptäcker det i tid vill säga.

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Alvira

Jag har haft (har fortfarande) ett babylarm nu, då min äldste son dog i psd. Jag är jättenöjd med mitt! Det heter Angelcare och var iofs ganska dyrt, men för mig värd varje krona. Och det har aldrig fellarmat någon gång, jag känner mig trygg med det, men nu är det snart dags att ta bort det, då min lilla tjej blir 1 år snart.

Svar på tråden Andningslarm, Bra eller dåligt???