• Anonym (orolig)

hovrätten nästa

Någon med erfarenhet av muntlig förberedelse i hovrätten???
    Har genomgått det i tingsrätten men är nu överklagat till hovrätten och att det ska ske muntligen.
    Det som överklagatas är ett interimistiskt beslut.
    Utredningen är i gång och huvudförhandling kommer ske i höst.
    Ärende: vårdnad/umgänge
    All info mottages tacksamt!!!

• Svar på tråden hovrätten nästa
  • Anonym (oj)

Har hovrätten verkligen godkänt överklagandet? I vårt fall så godkände inte hovrätten överklagandet alls o vi slapp förhandling i hovrätten fram tills att utredningen är klar...

• Anonym (orolig)

de har begärt in skriftligt nu och sen säger min advokat det blir muntligt då motparten krävt det??!

• Anonym (oj)

Oki, hovrätten kan efter ni lämnat in skriftligen skicka tillbaka till Er att tingsrättens dom står fast. Utan att ni behövar åka dit, så gjorde dom i vårt fall. Så vi slapp åka till hovrätten

• Anonym (orolig)

Hoppas Hoppas men det låter som på advokaten att om man begär muntligt blir det så...:(
    Annat om man bara överklagar utan att särskilt begära det då beslutar hovrätten om det räcker med skriftligt eller ej.
    tack för dina svar!!

• Anonym (oj)

Oki, jo advokaten borde ju veta bättre än jag. Jag minns inte om motparten begärde muntligt hos hovrätten. Minns bara att det rörde sig om skjutsning o nåt mer.. O det avslog Hovrätten utan att behöva träffa oss. Vi fick ett brev där det stod: Tingsrättens dom står tills vidare fast. Detta beslut kan ej överklagas.

• Anonym (Men...)

...har ni varit på huvudförhandling i Tingsrätten? Eller bara på muntliga förberedelsen, o så är det DET beslutet som överklagats, eller??

• Anonym (orolig)

Inte huvudförhandling, bara muntliga förberedelsen, det är det interimistiska beslutet som överklagats.

• Anonym (Men...)

Åh herregud, kan man överklaga DET oxå...???

• Anonym (orolig)

ja visst är det otroligt sjukt? Utredningen har tom börjat varför inte avvakta den bara. MAn kan överklaga både vårdnad o umgänge som beslutats intermistiskt vilket skett i mitt fall.
    Man får aldrig aldrig aldrig...andas ut för en kort stund...är så j-a trött o ledsen på den innerliga oro.
    Man äts upp inifrån. Det är väl nog att man ensam ska ta allt ansvar för barnen o fixa livet i övrigt som ensamstående.
    Men jag ska fixa det, har jag inte trillat än kommer jag aldrig att göra det. Barnen ger mig kraft att kämpa. Är du ANonym ( men...) i samma situation?

• Anonym

Fick EV interremisstiskt i tingsrätten i våras..pappan överklagade till hovrätten men hovrätten avslog överklagandet.
    Pappan har handgripligen gått på barnet och barnet har mått psykiskt dåligt över det och visat det på många sätt...

Svar på tråden hovrätten nästa